کد خبر: 1065661
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
بر اساس داده‌های جدید آکادمی اطفالِ آمریکا، سپتامبر (ماه گذشته میلادی) بدترین ماه به لحاظ موارد جدید ابتلا به کووید۱۹ و مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری برای کودکان در ایالات متحده بوده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از وِب ام دی، داده‌ها نشان می‌دهد که در اوایل ماه سپتامبر سال جاری میلادی (۲۰۲۱) موارد ابتلای کودکان به کووید۱۹ در آمریکا به اوج خود رسید، زیرا بسیاری از مدارس برای کلاس‌های حضوری بازگشایی شدند. این در حالی است که سویه مسری دلتا نیز در سراسر این کشور شیوع گسترده داشته است.

بر اساس آمار‌های رسمی، بیش از شش میلیون کودک در آمریکا از ابتدای شروع همه گیری کووید۱۹ در این کشور به این بیماری مبتلا شده اند در حالی که بیش از ۱.۱ میلیون مورد جدید ابتلا به این بیماری نیز تنها در ماه سپتامبر به ثبت رسیده است.

طی هفته گذشته، بیش از ۱۴۸ هزار مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در آمریکا به ثبت رسیده که کودکان حدود یک چهارم از این موارد ابتلا را تشکیل دادند.

با این حال تنها تعداد کمی از کودکان به نوع شدید کووید۱۹ مبتلا شده و جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست می‌دهند.

داده‌های هفتگی کووید۱۹ در آمریکا نشان می‌دهد که مرگ و میر ناشی از این بیماری در سنین ۱۵ سال و کمتر طی سپتامبر با ثبت ۴۱ مورد به بالاترین حد خود رسیده است.

گزارش‌ها حاکیست، هفته گذشته نیز شرکت داروسازی فایزر از سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده اضطراری از واکسن کووید۱۹ خود را برای کودکان در سنین پنج تا ۱۱ سال درخواست کرده است. همچنین یک کمیته مشورتی سازمان غذا و داروی آمریکا نیز در مورد مجوز استفاده از این واکسن برای کودکان در این رده سنی در ۲۶ اکتبر به بحث خواهد نشست.

همچنین پزشکان نیز باید از ویال‌های جدید واکسن کووید۱۹ برای تجویز دُز ۱۰ میکروگرم برای کودکان استفاده کنند که یک سوم دز مصرفی برای بزرگسالان است.

بنابر اعلام آکادمی اطفال آمریکا، حدود ۴۶ درصد از نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله نیز در ایالات متحده به طور کامل واکسینه شده اند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار