کد خبر: 1065626
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
بر اساس یک مطالعه جدید، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در معرض خطر عوارض جدی آنفلوانزا هستند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از ساینس دیلی، این مطالعه نشان داد که پیامد‌های شناخته شده مربوط به آنفلوانزا نه تنها در برخی از بیماران قلبی عروقی شدیدتر است، بلکه عفونت در این بیماران نیز با افزایش خطر حوادث قلبی عروقی همراه است.

با این حال محققان تاکید می‌کنند دریافت واکسن آنفلوانزا خطرات قلبی عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

محققان اذعان دارند که ابتلاء به آنفلوانزا در بیماران قلبی می‌تواند به طور قابل توجهی خطر یک رویداد قلبی جدی یا حتی کُشنده را افزایش دهد یا حتی دریافت واکسن آنفولانزا می‌تواند این خطر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

به خوبی مشخص شده است که آنفلوانزا می‌تواند منجر به علائم تنفسی قابل توجهی مانند ذات الریه، برونشیت و عفونت باکتریایی ریه‌ها شود. تجزیه و تحلیل اثرات ویروس بر قلب نشان می‌دهد که رویداد قلبی اغلب هفته‌ها پس از شروع آنفولانزا رخ می‌دهد.

یافته‌ها نشان می‌دهد مرگ و میر‌های قلبی عروقی و همه گیری آنفلوانزا تقریباً همزمان افزایش می‌یابند.

بیماران قلبی در مدت یک هفته بعد از عفونت آنفلوانزا ۶ برابر بیشتر در معرض حمله قلبی قرار دارند تا هر زمان دیگری در طول سال.

نتایج مطالعه نشان داد که از هر هشت بیمار قلبی، یا ۱۲.۵ درصد، یک بیمار مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده است و ۳۱ درصد از آن‌ها نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند و ۷ درصد در نتیجه این واقعه جان خود را از دست داده‌اند.

دلیل تأثیر آنفلوانزا بر قلب و سیستم عروقی، مربوط به واکنش التهابی بدن به عفونت است.

التهاب زمانی اتفاق می‌افتد که "اولین پاسخ دهندگان" بدن یعنی گلبول‌های سفید خون در منطقه‌ای گرد هم آمده و با عفونت، باکتری یا ویروس مبارزه می‌کنند. معمولاً در زمان بیماری، آثار این واکنش به شکل تورم، حساسیت، درد، ضعف و گاهی قرمزی و افزایش دمای مفاصل، ماهیچه‌ها و غدد لنفاوی بروز می‌کند.

افزایش فعالیت واکنشی به التهاب می‌تواند منجر به لخته شدن خون، افزایش فشار خون و حتی تورم یا زخم در قلب شود. فشار‌های اضافی، پلاک‌های داخل رگ‌ها را بیشتر در معرض پارگی قرار می‌دهد و باعث توقف اکسیژن رسانی به قلب و مغز می‌شود و در نتیجه منجر به حملات قلبی یا سکته مغزی می‌شود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار