کد خبر: 1065525
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

رپورتاژ آگهی/ شهر شیراز یکی از زیباترین و پرمسافرترین شهرهای ایران است که همیشه مورد استقبال فراوان گردشگران داخلی و توریست­های خارجی قرار می­گیرد. این شهر جاذبه­های گردشگری و تاریخی فراوانی دارد که اگر بخواهیم در طول سفر به این شهر، از همه آنها به خوبی استفاده کنیم، می­بایست آنها را بشناسیم و به درستی برای بازدید از همه­شان برنامه ریزی کنیم. حال ما در این مقاله می­خواهیم نکاتی را که برای سفر به این شهر لازم است از قبل بدانید با شما در میان بگذاریم و در نهایت روشی برای خرید بلیط چارتر هواپیما به مقصد این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

نکاتی که پیش از سفر به شیراز باید بدانید

دیدنی­های شیراز

شهر شیراز جاذبه­های گردشگری فراوانی دارد. از آثار تاریخی و باستانی مانند تخت جمشید و نقش رستم و پاسارگاد گرفته تا جاذبه­های مذهبی و زیارتی مانند شاهچراغ. البته این شهر که به شهر ادب و هنر نیز معروف می­باشد، میزبان آرامگاه چند شاعر معروف از جمله حافظ و سعدی و خواجوی کرمانی نیز می­باشد. از دیگر جاذبه­های این شهر می­توان به دروازه قرآن، باغ ارم، باغ عفیف آباد، باغ نارنجستان قوام و همچنین باغ دلگشا اشاره کرد.

سوغاتی چی بخریم؟

اما اگر دوست داشتید برای اطرافیان­تان سوغاتی بخرید و خوشحال­شان کنید، شیراز گزینه­های مختلفی را پیش روی شما می­گذارد. اگر بخواهید از سوغاتی­های خوراکی این شهر بخرید باید سراغ مسقطی و یوخه و کلوچه شیرازی بروید. می­توانید از عرقیجات معروف این شهر مثل بهار نارنج و بیدمشک هم خریداری کنید. اگر دوست داشته باشید می­توانید سراغ صنایع دستی مانند محصولات قلم زنی، منبت کاری و خاتم کاری هم بروید.

بهترین رستوران­های شیراز

شهر شیراز همانقدر که جاذبه­های گردشگری و تاریخی فراوانی دارد، رستوران­های خوب زیادی هم دارد. ما می­خواهیم چهار تا از معروف­ترین رستوران­های این شهر را به شما معرفی کنیم. رستوران هفت­خوان که همانطور که از اسمش پیداست شامل هفت رستوران مختلف می­شود و تقریبا معروف­ترین رستوران شیراز است. رستوران قدیمی صوفی و رستوران سنتی شرزه هم جزو شناخته­ شده­های شیراز هستند. در نهایت رستوران خانه سنتی پرهامی که در بافت قدیمی و سنتی شهر شیراز قرار گرفته است.

چه زمانی به شیراز سفر کنیم؟

شهر شیراز به سبب اینکه تقریبا در نواحی جنوبی کشور قرار گرفته، معمولا تابستان­های گرمی دارد و اگر بخواهید در فصل تابستان به این شهر سفر کنید، احتمالا گرمای هوا شما را اذیت خواهد کرد. فصل پاییز و زمستان در شیراز خیلی سخت و طاقت فرسا نیست و اگر سرمایی نباشید، می­توانید در این فصول به این شهر سفر کنید. اما بهترین زمان سفر به شیراز، فصل بهار است. در فصل بهار شیراز هم بهترین آب و هوا را دارد و هم بسیار سرسبز و باصفاست و لذت شما از سفر به این شهر دو چندان خواهد شد.

سفر هوایی به شیراز

هر زمان که خواستید با خرید بلیط ارزان هواپیما به شهر شیراز سفر کنید، کافیست سری به سایت یا اپلیکیشن اسنپ تریپ بزنید و بلیط­هایی که به مقصد شیراز وجود دارند را جستجو کنید و از بین آنها، بهترینش را انتخاب کرده و خریداری کنید. شما می­توانید این بلیط­ها را بر اساس ایرلاین، قیمت و یا ساعت پرواز فیلتر کنید تا انتخاب راحت­تری داشته باشید. در نهایت بعد از خرید بلیط رفت، می­توانید همان موقع برای برگشت بلیط هواپیما شیراز تهران را نیز خریداری کرده و هزینه هر دو را بصورت آنلاین خریداری کنید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار