کد خبر: 1065472
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
نتایج یک بررسی جدید نشان داد، مواد شیمیایی مضر موجود در ظروف غذای پلاستیکی، لوازم آرایشی بهداشتی و اسباب بازی‌های کودکان سالانه به مرگ زودرس بیش از ۱۰۰ هزار آمریکایی منجر می‌شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، نتایج یک بررسی جدید که توسط محققان نیویورکی صورت گرفته نشان داد، مواد شیمیایی مضر موجود در ظروف غذای پلاستیکی، لوازم آرایشی بهداشتی و اسباب بازی‌های کودکان سالانه به مرگ زودرس بیش از ۱۰۰ هزار آمریکایی منجر می‌شود.

داده‌های به دست آمده از این پژوهش بیانگر آن است، سالانه ۱۰۰ هزار فرد ۵۵ تا ۶۴ ساله به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی موجود در این مواد جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته کارشناسان، مواد شیمیایی که در صد‌ها محصول مانند اسباب بازی، لباس و شامپو یافت می‌شود، ده‌ها سال است که به عنوان «اختلال هورمونی» شناخته شده و بر سیستم غدد درون ریز فرد تأثیر می‌گذارد.

براساس این مطالعه که در مجله «Environmental Pollution» منتشر شده است، سموم می‌توانند از طریق چنین مواردی وارد بدن شوند و با چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی مرتبط هستند.

این تحقیق که توسط دانشکده پزشکی گروسمن دانشگاه نیویورک انجام شده و حدود ۵ هزار بزرگسال ۵۵ تا ۶۴ ساله را تحت بررسی قرار داده، نشان می‌دهد افرادی که غلظت فتالات بیشتری در ادرار خود دارند، بیشتر در معرض بیماری قلبی قرار دارند؛ در واقع فتالات (phthalates) عامل مرگ زودرس ۱۰۷ هزار فرد آمریکایی است.

لئوناردو تراساند، سرپرست این مطالعه می‌گوید: «یافته‌های ما نشان می‌دهد افزایش قرار گرفتن در معرض فتالات با مرگ زودهنگام، به ویژه به دلیل بیماری قلبی مرتبط است و ضرر اقتصادی ناشی از فتالات بین ۴۰ تا ۴۷ میلیارد دلار است؛ بیش از چهار برابر آنچه قبلا تخمین زده شده بود».
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار