کد خبر: 1065253
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
«مارین لوپن» رهبر راستگرایان فرانسه طی سخنانی گفت که اگر به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شود، تمامی یارانه‌های مربوط به توسعه انرژی‌های تجدید پذیر را قطع خواهد کرد!

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «مارین لوپن» رهبر راستگرایان فرانسه طی سخنانی گفت که اگر به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شود، تمامی یارانه‌های مربوط به توسعه انرژی‌های تجدید پذیر را قطع خواهد کرد!

بر اساس این گزارش، لوپن که قرار است به عنوان نامزد حزب راستگرای افراطی «اجماع ملی» فرانسه در انتخابات آتی ریاست جمهور فرانسه شرکت کند، همچنین تهدید کرد که در صورت رسیدن به قدرت، تمامی توربین‌های بادی موجود در فرانسه را نیز جمع خواهد کرد.

لوپن گفت: باد و خورشید؛ این‌ها هیچکدام منبع انرژی‌های تجدید پذیر نیستند و به صورت متناوب کار می‌کنند. اگر من انتخاب شوم، تمامی طرح‌های مربوط به ساخت پارک‌های انرژی‌های تجدید پذیر را متوقف کرده و پروژه‌ای بزرگ برای نابود کردن آن‌ها به اجرا در خواهم آورد!

وی همچنین با طرح این ادعا که توسعه زیر ساخت‌های مربوط به منابع انرژی بادی و خورشیدی، سالانه رقمی حدود ۶ الی ۷ میلیون یورو خرج روی دست این کشور خواهد گذاشت، گفت که در صورت رسیدن به قدرت تمامی یارانه‌های توسعه این انرژی‌ها را متوقف خواهد کرد.

لازم به ذکر است لوپن در انتخابات سال ۲۰۱۷ نیز به عنوان رهبر راستگرایان افراطی فرانسه به میدان آمد و البته با شکست مواجه شد. وی به همراه «بوریس جانسون» نخست وزیر فعلی انگلیس و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، به عنوان یکی از رهبران راستگرای افراطی جهان در آن زمان محسوب میشد و از جمله طرفداران پر و پا قرص توسعه رآکتور‌های هسته‌ای به جای منبع انرژی تجدیدپذیر طبیعی به حساب می‌آید.

این در حالیست که فرانسه از جمله سردمداران کنوانسیون آب و هوایی پاریس بوده و طی سال‌های گذشته نیز بسیاری از کشور‌های امضا کننده این کنوانسیون را به کم کاری در زمینه اتخاذ تدابیر لازم برای استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و جایگزین نکردن آن‌ها با سوخت‌های فسیلی متهم کرده است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار