کد خبر: 1064381
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از ساماندهی فعالیت و تسهیل امور هنرمندان حکاکی روی نقره و طرح نقره در این استان خبر داد.

احمد حمزه زاده  در جلسه هم‌اندیشی با هنرمندان حکاکی روی نقره و طرح نقره آذربایجان شرقی، تشکیل انجمن حرفه‌ای هنرمندان این رشته را عاملی موثر در پیشبرد اهداف و تسهیل روند فعالیت آن‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در استان بیش از ۷۰۰ هنرمند به فعالیت در حوزه حکاکی روی نقره و طرح نقره مشغول هستند، لذا تشکیل انجمن حرفه‌ای هنرمندان این رشته هنری، گامی روبه‌جلو برای تسهیل فعالیت این صنف است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با تاکید بر حمایت از فعالیت‌های هنرمندان فعال این حوزه خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس و نمایندگان استانداری نیز برای تسهیل فعالیت و موضوع بیمه هنرمندان این حوزه اعلام آمادگی کرده اند.

حمزه زاده گفت: با تشکیل انجمن حرفه‌ای هنرمندان حکاکی روی نقره و طرح نقره امکان پوشش سه هزار نفر به همراه خانواده‌ها فراهم می شود که به‌واسطه این اقدام روند فعالیت هنرمندان با رونق بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی اظهار کرد: آموزش جامع به علاقه‌مندان و گسترش فعالیت این هنر اصیل در استان از جمله اقداماتی است که با تشکیل این انجمن توسط هنرمندان عضو انجام می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر