کد خبر: 1064197
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
حمایت ۴۲ درصد حامیان بایدن و ۵۲ درصد طرفداران ترامپ از مستقل شدن ایالت‌ها بر اساس خطوط حزبی
مرکز سیاست دانشگاه ویرجینیا یک پروژه جدید تحقیقاتی با نام «project home fire» برای بررسی شکاف‌های اجتماعی، سیاسی و روانی امریکا در سایه انتخابات سال ۲۰۲۰ انجام داده؛ پروژه‌ای که یافته‌های آن دست‌کم برای خود امریکایی‌ها تکان‌دهنده است. در بخشی از پروژه که مبتنی بر نظرسنجی است، حدود نصف امریکایی‌ها از جدایی ایالت‌های‌شان از ایالات متحده امریکا حمایت می‌کنند.

سرویس بین‌الملل جوان آنلاین: مرکز سیاست دانشگاه ویرجینیا یک پروژه جدید تحقیقاتی با نام «project home fire» برای بررسی شکاف‌های اجتماعی، سیاسی و روانی امریکا در سایه انتخابات سال ۲۰۲۰ انجام داده؛ پروژه‌ای که یافته‌های آن دست‌کم برای خود امریکایی‌ها تکان‌دهنده است. در بخشی از پروژه که مبتنی بر نظرسنجی است، حدود نصف امریکایی‌ها از جدایی ایالت‌های‌شان از ایالات متحده امریکا حمایت می‌کنند.

به گزارش «جوان»، انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ که شمارش آرای آن حدود یک ماه طول کشید و رویداد کم‌سابقه تسخیر کنگره امریکا به دست حامیان ترامپ را رقم زد، گسل‌های سیاسی- هویتی امریکا را بیش از هر موقع دیگری فعال کرده است. دانشگاه ویرجینیا برای بررسی دقیق‌تر این شکاف‌ها، یک پروژه تحقیقاتی مبتنی بر نظرسنجی را کلید زده که نتایجی قابل‌توجه دارد. این پروژه نشان می‌دهد شمار قابل‌توجهی از حامیان ترامپ و بایدن، حاضرند در ازای اولویت‌های خودشان، هنجار‌های دموکراتیک در امریکا را قربانی کنند. در بخشی از این نظرسنجی، از پرسش‌شوندگان خواسته شده به این گزاره پاسخ مثبت یا منفی بدهند: «شرایط امریکا چنان [وخیم]است که من مایلم ایالت‌های آبی و قرمز از اتحادیه جدا شوند و کشور مستقل خودشان را ایجاد کنند» ۱۸/۴۱ درصد از حامیان بایدن و ۲۵/۵۲ درصد از حامیان ترامپ به گزاره فوق پاسخ مثبت داده‌اند. نویسندگان این پروژه پاسخ امریکایی‌ها به این گزاره را این طور تفسیر کرده‌اند که رأی‌دهندگان حداقل تا حدودی موافق هستند که زمان تجزیه کشور فرا رسیده است و طرفدار جداشدن ایالت‌های آبی- قرمز از اتحادیه هستند. لری جی ساباتو، مدیر مرکز سیاست دانشگاه ویرجینیا در تحلیل این نظرسنجی می‌گوید: «شکاف میان رأی‌دهندگان به ترامپ و بایدن بسیار عمیق، گسترده و خطرناک است؛ دامنه‌ای بی‌سابقه که به راحتی قابل ترمیم نیست.»‌
در یک گزاره دیگر این نظرسنجی، از پرسش‌شوندگان خواسته شده که دیدگاه خود را درباره اینکه مقام‌های منتخب حزب مخالف خودشان (جمهوریخواه یا دموکرات) تهدیدی برای دموکراسی امریکا هستند، بیان کنند. ۵۱/۸۰ درصد حامیان بایدن گفته‌اند که اعضای حزب جمهوریخواه را برای دموکراسی امریکا تهدید می‌دانند و در بین حامیان ترامپ نیز ۵۷/۸۴ درصد گفته‌اند که مقام‌های حزب رقیب را تهدیدی برای دموکراسی امریکا می‌دانند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از ۷۳ درصد حامیان ترامپ و بیش از ۷۸ درصد حامیان بایدن معتقدند که برخی رسانه‌های مربوط به جریان راست و چپ چنان غیرقابل اعتمادند که باید پا روی متمم اول قانون اساسی امریکا گذاشت و با سانسور، از گسترش خطرناک دروغ از سوی آن‌ها جلوگیری کرد. یک گزاره دیگر این نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از ۷۲ درصد حامیان بایدن و بیش از ۸۷ درصد حامیان ترامپ معتقدند که اکثریت مقام‌های هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه، اعتقادی به ایده‌هایی که باعث عظمت امریکا می‌شود، ندارند. یک گزاره دیگر این نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از ۵۶ درصد از هواداران بایدن تفاوتی بین جمهوریخواهان و فاشیست‌ها نمی‌بینند و این در حالی است که بیش از ۷۶ درصد حامیان ترامپ معتقدند که بین دموکرات‌ها و سوسیالیست‌ها تفاوتی وجود ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار