کد خبر: 1063633
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۶
درگیری شدید فلسطینیان با سربازان رژیم صهیونیستی در جنین و سایر مناطق کرانه باختری

رام‌الله و جنین در کرانه باختری، بامداد یک شنبه صحنه درگیری مسلحانه مقاومت فلسطینی با سربازان رژیم صهیونیستی بود؛ درگیری‌ای که منجر به شهادت پنج فلسطینی و زخمی شدن دو سرباز اسرائیلی شد و چشم‌انداز گسترش مقاومت به کرانه باختری را بیش از هر موقع دیگری تقویت کرد. حماس خواستار تشدید مقاومت مردمی در کرانه باختری شده است.
کرانه باختری در حال تبدیل شدن به جبهه جدید مقاومت در کنار غزه است. بعد از فرار شش اسیر فلسطینی از زندان حفاظت شده اسرائیلی جلبوع، مشخص شد، هر شش فلسطینی گریخته از جنین بوده‌اند. هرچند اسرائیلی‌ها سرانجام این شش فلسطینی را دستگیر کردند، ولی هسته‌های مقاومت در جنین در حال تقویت شدن هستند. اسرائیلی‌ها از آن موقع تاکنون، به شکلی ویژه بر جنین متمرکز شده‌اند. نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی یک شنبه شب با همراهی تفنگداران جوخه ترور موسوم به یگان یمام به چندین منطقه از جمله شهر‌های جنین، برقین و رام‌الله یورش بردند و با مبارزان مقاومت درگیر شدند که در این درگیری، پنج فلسطینی شهید و دو نظامی اسرائیلی هم زخمی شدند که حال آن‌ها وخیم گزارش شده است. روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل نوشته که حماس در حال تدارک برای انجام عملیات بزرگی در عمق اسرائیل است و از مدت‌ها پیش زیرساخت انجام این کار را ایجاد می‌کند. در نابلس نیز یک شنبه شب، ده‌ها شهرک‌نشین اشغالگر یهودی تحت حمایت نظامیان اسرائیلی به منظور تعرض به آرامگاه حضرت یوسف (ع) وارد شده بودند که به درگیری با فلسطینیان کشیده شد.
احتمال دارد درگیری‌ها در کرانه باختری به ایجاد موازنه‌ای جدید بین مقاومت در غزه با رژیم صهیونیستی، از نوع موازنه‌ای شود که تهاجم چندی قبل اسرائیل به منطقه الجراح در قدس اشغالی به وجود آورد، به طوری که برخی رسانه‌های اسرائیلی از احتمال شلیک نیرو‌های مقاومت فلسطین به اهداف اسرائیل خبر می‌دهند. فعلاً، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج در گفت‌وگوی تلفنی با خانواده‌های پنج شهید فلسطینی قدس و جنین خواستار تشدید مقاومت در کرانه باختری شده و تأکید کرده که حماس این شهدا را مایه افتخار می‌داند و به دلاوری و جانفشانی آنان در برابر ارتش اشغالگر صهیونیستی مباهات می‌کند. مشعل ضمن تمجید از خانواده‌های شهدا، تأکید کرد که مقاومت تنها راه ریشه‌کن کردن اشغالگری و بیرون راندن اشغالگران از فلسطین است. وی تصریح کرد که دلاوری مبارزان مقاومت در برابر نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بیانگر این است که مقاومت در درون تمامی فلسطینیان ریشه دوانده است که همین مسئله مستلزم تشدید مقاومت مردمی در کرانه باختری به‌رغم شرایط سخت و دشوار کنونی است. «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس هم گفت که جنگ ما با رژیم اشغالگر تا بازپس‌گیری حقوق ملت فلسطین و شکستن چنگال دشمن ادامه خواهد داشت. «القانوع» گفت: «این مایه تأسف است که رژیم اشغالگر عربده‌کشی کند، ولی تشکیلات خودگردان فلسطین همچنان به هماهنگی امنیتی خود با رژیم ادامه دهد.» او خواستار این شده که انتفاضه در کرانه باختری علیه اقدامات سرکوبگرانه اشغالگر تشدید شود و تشکیلات خودگردان هماهنگی امنیتی خود با آن را متوقف کند. سخنگوی جنبش حماس افزود: مردم ما قادرند به هر طریقی با دشمن مقابله کنند و حل و فصل مسالمت آمیز و تسامح و مصالحه با دشمن باید به پایان برسد. جنبش جهاد اسلامی هم در واکنش به شهادت پنج مبارز فلسطینی اعلام کرد: «خون فلسطینیانی که در شهر‌های رام‌الله و جنین در کرانه باختری به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند، هدر نخواهد رفت.» در بیانیه مزبور آمده است که این جنایت هرگز نخواهد توانست مانع عملیات چریکی شود بلکه حضور مردم در کنار مقاومت را افزایش خواهد داد و خون شهدا برای تمامی آزادگان، چراغی خواهد بود تا سلاح برگیرند و از میهن و کرامت خود دفاع کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار