کد خبر: 1063632
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۴

تمام شدن سوخت ۵ هزار و ۵۰۰ جایگاه، باعث تشکیل صف‌های طولانی در برابر پمپ بنزین‌های انگلیس شد. حالا گفته می‌شود این بحران ممکن است به کمبود مواد غذایی هم منجر شود. به همین خاطر، زمزمه‌هایی درباره ورود ارتش انگلیس برای تأمین سوخت مطرح است.
انگلیس ۸ هزار جایگاه پمپ بنزین دارد و انجمن فروشندگان سوخت در این کشور گفته، در شرایط فعلی تقریباً دو سوم از ۵ هزار و ۵۰۰ جایگاهی که عضو این نهاد هستند، سوخت ندارند. چندین جایگاه هم فعلاً بسته شده‌اند. میزان سوخت بقیه جایگاه‌ها هم به قدری کم است که پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک به پایان برسد. مجموعه این عوامل به تشکیل صف‌های طولانی در برابر پمپ بنزین‌ها منتهی شده است. در چنین شرایطی، مقام‌های دولتی گفته‌اند تعلیق قانون رقابت، اشتراک اطلاعات و اولویت‌بندی مناطقی از این کشور را که به سوخت نیاز بیشتری دارند، برای شرکت‌های نفتی آسان‌تر خواهد کرد. قانون رقابت در بازار در شرایط عادی تضمین‌کننده محصولات بهتر با قیمت مناسب‌تر است.
موضوعی که در کنار کمبود سوخت، به بحران در انگلیس دامن می‌زند، این است که طی ماه‌های اخیر به دلیل جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا و بازگشت راننده‌ها به کشور خود، این کشور با بحران کمبود راننده تریلی مواجه شده که مشکلاتی را برای صنایع مختلف از جمله روند سوخت‌رسانی به دنبال داشته است. همچنین، دولت انگلیس با اعطای ۵ هزار مجوز موقت کار برای رانندگان اروپایی تا پایان امسال موافقت کرده و از رانندگان بازنشسته هم خواسته به طور موقت بر سر کار بازگردند. گفته می‌شود بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در حال بررسی استقرار نیرو‌های ارتش برای محافظت از کامیون‌های حامل بنزین است. «گرنت شاپس» وزیر حمل و نقل انگلیس نیز گزارش‌ها درباره درخواست کمک از ارتش را برای مدیریت مسئله کمبود سوخت رد نکرده است. در همین ارتباط، مقامات انگلیس اعلام کردند که اقدامات اضطراری را برای رفع مشکلات ناشی از کمبود سوخت آغاز کرده‌اند.
با وجود زنجیره‌ای از مشکلات، چند شرکت فعال در حوزه انرژی از جمله شل، اکسون موبیل و گرین‌انرژی با صدور بیانیه‌ای مشترک، بحران اخیر را ناشی از افزایش موقت تقاضا‌ها دانسته و تأکید کرده‌اند که این وضعیت ارتباطی با کمبود سوخت در کشور ندارد. این در حالی است که کنسرسیوم خرده‌فروشان انگلیس هم اعلام کرده است که پیشنهاد دولت در خصوص اعطای ویزا به ۵ هزار راننده، کاری از پیش نخواهد برد و تأثیر آن در حدی نیست که مانع از بروز اختلال در کریسمس شود. کارشناسان نگرانند که اگر بحران سوخت تا ۱۰ روز دیگر برطرف نشود، روند توزیع مواد غذایی در کشور با مشکل جدی مواجه شود تا جایی که مایحتاج کریسمس به موقع به دست مشتریان نخواهد رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار