کد خبر: 1063448
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
پایانه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در منطقه مرزی مهران به بهره‌برداری رسید.
سجاد مرسلی

پایانه بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در منطقه مرزی مهران به بهره‌برداری رسید.
در جریان سفر مدیرعامل بنیاد برکت به استان ایلام، پایانه برکت در منطقه مرزی ایران و عراق با راه‌اندازی خط ۲۰ کیلومتری انتقال آب از شهر مهران به این پایانه به بهره‌برداری رسید. مدیرعامل بنیاد برکت درباره این طرح گفت: علاوه بر خط ۲۰ کیلومتری انتقال آب نسبت به احداث و تکمیل دو مخزن با ظرفیت ۲ هزار مترمکعب در شهر مهران و ۷۰۰ مترمکعب در پایانه برکت اقدام شده است که اولین مخزن به طور کامل تکمیل شده و دومین مخزن، مراحل پایانی ساخت را پشت سر می‌گذارد. محمد ترکمانه خاطرنشان کرد: برای انتقال آب از شهر مهران به پایانه برکت ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیلی هزینه شده و قرار است زائران حسینی از نتایج و برکات آن بهره‌مند شوند. مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح دلایل احداث پایانه برکت در منطقه مرزی مهران اظهار داشت: بنیاد این پایانه را در مساحت ۳۰ هکتار و عملیات راه‌سازی ۸ کیلومتر با هدف ساخت سوله‌های اسکان موقت، احداث محل پذیرایی و پارکینگ برای زوار حسینی در دست ساخت دارد.
ترکمانه اضافه کرد: ساخت مرکز جامع سلامت، تأمین و نصب مخازن آب و ۲۰ دستگاه آبسردکن، احداث نمازخانه ۲۰۰ متر مربعی، ساخت ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و احداث ۵ هزار متر مربع سایه‌بان از دیگر امکانات و خدمات در نظر گرفته شده برای زائران در پایانه برکت است. وی یادآور شد: در سال ۱۳۹۷ بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برای ورود به کشور عراق جهت شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین از مرز مهران عبور کردند که این رقم در سال ۹۸ به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است. احساس نیاز برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی، بنیاد برکت را به احداث پایانه در این منطقه ترغیب کرد. مدیرعامل بنیاد برکت بیان کرد: با بهره‌برداری از طرح آبرسانی به پایانه برکت، امکان خدمات‌رسانی به راهیان کربلا و زائران اربعین حسینی بیش از پیش فراهم آمده است.
گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ۷ هزار و ۸۵۷ طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۹ هزار و ۲۹۱ میلیارد ریال را در در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و خدمات بیمه‌ای را در مناطق روستایی و محروم استان ایلام به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار