کد خبر: 1062962
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
۱۱۹ سازمان، انجمن و نهاد جهانی و آمریکایی در بیانیه‌ای از اقدام برخی نمایندگان کنگره آمریکا برای توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی حمایت کردند.
 

 ۱۱۹ مؤسسه و انجمن آمریکایی و جهانی در بیانیه‌ای حمایت خود را از طرح تغییر در بودجه دفاع ملی ۲۰۲۲ و توقف فروش سلاح‌های پیشرفته به رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

به نوشته وبگاه معا، این طرح را «رشیده طلیب»، «الکساندر اوکاسیا کورتز»  و «مارک بوکان» به کنگره ارائه داده‌اند. دولت آمریکا در ماه می گذشته با فروش ۷۳۵ میلوین دلار سلاح پیشرفته به رژیم صهیونیستی موافقت کرده بود.

«الکسیا کورتز» در این باره در صفحه توئیتر خود نوشت که طرح آن‌ها برای تغییر در بودجه دفاع ملی و توقف فروش سلاح پیشرفته به اسرائیل، به این دلیل است که این رژیم از این سلاح‌ها در بمباران غیر نظامیان فلسطینی و زیرساخت‌های شهری بهره می‌برد. او در این باره به بمباران دفاتر و مؤسسات رسانه‌ای در جنگ اخیر غزه اشاره کرد.

در میان امضاء کنندگان، اتحادیه سازمان‌های فلسطینی-آمریکایی، نهاد کنیسه‌های در راستای صلح برای خاورمیانه، کمیته دوستان آمریکا، اتحادیه وکلای آمریکا، شبکه ثروتمندان مسلمان، کمیته مبارزه با نژادپرستی علیه اعراب در آمریکا، اندیشکده عربی-آمریکایی، پیمان کودکان خاورمیانه و شبکه جهانی اقدام برای جامعه مدنی (آیکان) و ... حضور دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار