کد خبر: 1062867
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
سالن‌های تئاتر کشور که به دلیل کرونا از اواسط تیرماه تعطیل بودند با خروج از وضعیت قرمز، از یک‌شنبه ۲۸ شهریور فعالیت خود را آغاز کردند و پیوند خوردن این بازگشایی با هفته دفاع مقدس رنگ و بوی برخی اجرا‌ها را به این موضوع اختصاص داد.
فرزین ماندگار

سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سالن‌های تئاتر کشور که به دلیل کرونا از اواسط تیرماه تعطیل بودند با خروج از وضعیت قرمز، از یک‌شنبه ۲۸ شهریور فعالیت خود را آغاز کردند و پیوند خوردن این بازگشایی با هفته دفاع مقدس رنگ و بوی برخی اجرا‌ها را به این موضوع اختصاص داد.

با توجه به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تغییر وضعیت رنگ‌بندی برخی شهر‌ها از جمله تهران از رنگ قرمز به نارنجی، سالن‌های تئاتر و مشاغل مربوط به آن با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی فعال شدند.
در این‌باره مدیر مجموعه تئاتر شهر اعلام کرد این مجموعه تئاتری فعالیت‌های خود را با رفع تعطیلی‌های کرونایی از ۳۱شهریور و به مناسبت هفته دفاع مقدس با اجرای نمایش «تن‌ها» از سر می‌گیرد. ابراهیم گله‌دارزاده درباره وضعیت اجرا‌های این مجموعه تئاتری با توجه به پایان تعطیلی‌های کرونایی اخیر و خروج تهران از وضعیت قرمز، به مهر گفت: مجموعه تئاتر شهر فعالیت خود را از روز ۳۱شهریور و به مناسبت هفته دفاع مقدس با اجرای نمایش «تن‌ها» به کارگردانی علیرضا معروفی که از آثار برگزیده جشنواره تئاتر مقاومت است، آغاز می‌کند.
وی یادآور شد: بنا بر این بود که همزمان با هفته دفاع مقدس رپرتوآری از آثار دفاع مقدس در مجموعه تئاتر شهر برگزار شود که با توجه به تعطیلی نسبتاً طولانی اخیر کرونایی گروه‌ها نتوانستند خود را برای اجرا در این ایام آماده کنند. طبق برنامه‌ریزی‌هایی که داریم امکان اجرا در تئاتر شهر برای این آثار فراهم خواهد شد تا در فرصت مناسب در جدول اجرا‌های مجموعه قرار بگیرند.
گله‌دارزاده عنوان کرد: امیدوارم ثبات در اجرا‌های تئاتری ادامه پیدا کند و بدون تعطیلی نمایش‌ها به صورت مدوام اجرا داشته باشند.
مدیر مجموعه تئاتر شهر در پایان سخنان خود درباره دیگر اجرا‌های این مجموعه گفت: به دلیل اینکه تعطیلی‌های اخیر کرونایی طولانی شد، گروه‌هایی که در حال تمرین بودند با مشکلات متعددی از جمله حضور بازیگران در پروژه‌های تصویری مواجه شدند و به این دلیل خواستار تغییر و جابه‌جایی در نوبت اجرا هستند. در حال رایزنی هستیم و بسته به آمادگی گروه‌ها دیگر نمایش‌های مجموعه نیز معرفی می‌شوند.
اجرای میدانی ۴۵ نمایش «راویان مقاومت»
نارنجی شدن شهر تهران این امکان را به گروه‌های نمایش میدانی داده است آثار خود را روی صحنه ببرند. در این ارتباط سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران به مناسبت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد آغاز دفاع مقدس، ویژه‌برنامه «راویان مقاومت» را با اجرای ۴۵ نمایش میدانی برگزار می‌کند. «راویان مقاومت» عنوان ویژه‌برنامه‌ای است که در قالب اجرای ۴۵ نمایش میدانی از فردا ۳۱ شهریور تا ششم مهر در سطح شهر تهران برگزار می‌کند.
این ویژه‌برنامه به مناسبت بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد آغاز دفاع مقدس و با هدف ترویج فرهنگ از خودگذشتگی و ایثار طراحی و برنامه‌ریزی شده است و تلاش می‌کند نقش مؤثری در معرفی ارزش‌های دفاع مقدس ایفا کند. در این ارتباط هفت نمایش منتخب «راویان مقاومت» طی ۴۵ اجرا در مناطق مختلف شهر تهران به اجرای میدانی می‌پردازند.
مکان‌های روباز برگزاری این نمایش‌ها عبارتند از: فرهنگسرا‌های بهمن، اندیشه، خاوارن، گلستان، مترو (میدان ولیعصر)، بهاران، رازی، بوستان ولایت و فرودگاه مهرآباد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان عموم شهروندان تهرانی خواهند بود.
۲ نمایش در سالن‌های تئاتر مولوی
از سویی دیگر مدیر مرکز تئاتر مولوی اعلام کرد، با توجه به خارج شدن شهر تهران از وضعیت قرمز کرونایی، تلاش بر این است که از پایان هفته جاری دو نمایش در سالن‌های اصلی و کوچک این مجموعه به صحنه بروند.
امیرحسین حریری، مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره زمان از سرگیری فعالیت‌های اجرایی این مجموعه تئاتری با توجه به اطلاعیه از سرگیری فعالیت سالن‌های دولتی تئاتر و خارج شدن تهران از وضعیت قرمز کرونایی، گفت: به محض اینکه اطلاعیه از سرگیری فعالیت سالن‌های تئاتری و خروج تهران از وضعیت قرمز کرونایی منتشر شد، با مدیران دانشگاه تهران برای از سرگیری فعالیت مرکز تئاتر مولوی گفتگو داشتیم و قرار بر این شد که این مجموعه نیز میزبانی از اجرا‌های تئاتری را از سر بگیرد.
وی ادامه داد: پیش از تعطیلات اخیر کرونایی قرار بود از تیر ماه دو اثر نمایشی که مجوز‌های لازم از شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت ارشاد را دریافت کرده بودند در مرکز تئاتر مولوی روی صحنه بروند که به دلیل اعمال محدودیت‌ها این امر میسر نشد. با گروه‌های این دو اثر نمایشی گفتگو‌ها و رایزنی‌ها را انجام داده‌ایم تا آثار خود را روی صحنه ببرند. مدیر مرکز تئاتر مولوی ضمن اظهار امیدواری از اینکه دیگر با تعطیلی و محدودیت‌های کرونایی در تئاتر مواجه نشویم، متذکر شد: اگر قرار باشد این اتفاق مجدداً رخ دهد و اجرا‌ها نیمه‌کاره بمانند، هم لطمه شدیدی به گروه‌های تئاتری وارد می‌شود و هم مخاطب اعتماد خود را نسبت به تئاتر و سالن‌های تئاتر از دست می‌دهد.
نمایش میدانی «معبر»
نمایش «معبر» بزرگ‌ترین نمایش میدانی و موزه زنده دفاع مقدس کشور است که از جمعه اجرای خود را در بوستان ولایت آغاز کرده و به همت سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ و شهرداری تهران توسط گروه جهادی «فکه» طراحی و اجرا شده است. نمایش میدانی «معبر» در مساحتی ۳۰هکتاری و پیاده‌روی در مسیری دو کیلومتری توسط مخاطبان در هشت یادمان دفاع مقدس روایت می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار