کد خبر: 1062843
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸
بر اساس اظهارات فوق تخصص بیماری‌های کلیه، خوردن آب به میزان ۲.۵ لیتر در شبانه روز و به ویژه خوردن ۲ لیوان آب قبل از خواب می‌تواند از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کند، چون کریستال‌های سنگ در شب تشکیل می‌شوند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: حسن ارگانی فوق تخصص بیماری‌های کلیوی بزرگسالان درباره سرماخوردگی کلیه گفت: این واژه پایه علمی ندارد. درد‌های لُژ کلیه بیشتر مربوط به اسپاسم عضلات دور کلیه و کمر است، اما درد‌های کلیه به صورت کولیکی است و شدت بسیار زیاد دارد و بیمار نمی‌تواند درد آن را تحمل کند. دردی که در کلیه وقت نشستن و برخاستن حس می‌کنیم به خاطر اسپاسم عضلات است و توصیه می‌شود برای آرام کردن درد کلیه‌ها را گرم نگه داریم. مایعات زیاد بنوشیم و گوشت قرمز و نمک کمتر مصرف کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه چکار کنیم تا دچار سنگ کلیه نشویم؟ گفت: خوردن آب به میزان ۲.۵ لیتر در شبانه روز و به ویژه خوردن ۲ لیوان آب قبل از خواب توصیه می‌شود، چون کریستال‌های سنگ در شب تشکیل می‌شوند و هر بار که در زمان خواب برای ادرار بیدار می‌شویم یک لیوان آب بنوشیم. از مصرف فست فود‌ها و غذا‌های شور هم باید حتی الامکان پرهیز شود.

ارگانی درباره ورم در بدن و ارتباط آن با مشکلات کلیوی گفت: ورم می‌تواند با مشکلات کلیوی مرتبط باشد. کسانی که راه می‌روند و زندگی معمولی دارند معمولا در اندام تحتانی به ویژه شب‌ها ورم را حس می‌کنند. اما در خانم‌های باردار دارای مسمومیت حاملگی هستند و افرادی که تنگی ورید گردنی دارند در دستهایشان ورم ایجاد می‌شود، ولی معمولا مشکلات کلیوی در اندام تحتانی ورم ایجاد می‌کند.

فوق تخصص بیماری‌های کلیوی بزرگسالان در مورد واکسینه کردن افرادی که نارسایی کلیه دارند و یا دارو‌های ضعیف کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند ممکن است تا حدی در برابر واکسینه شدن دچار مشکل شوند. این افراد حتما باید واکسینه شوند، ولی دُز یادآوری را هم باید تزریق کنند. افرادی که نارسایی کلیه دارند مستعد کرونا هستند. افرادی که پیوند کلیه داشته اند هم باید حتما واکسن بزنند منتهی این واکسن باید بر پایه ویروس کشته شده و آنتی ژنیک باشد، چون سیستم ایمنی بدن این افراد ضعیف است.

وی درباره تاثیر دمنوش‌های گیاهی بر دفع سنگ کلیه اظهار داشت: عرق خار شتر ادرار را افزایش داده و می‌تواند موجب دفع سنگ شود. گیاه گزنه هم می‌تواند استفاده شود، اما برخی گیاهان خاصیت سنگ‌سازی دارند و قبل از مصرف آن‌ها باید با پزشک متخصص مشورت شود.

ارگانی در پایان این گفتگو تاکید کرد: افرادی که می‌خواهند یک کلیه خود را اهداء کنند؛ می‌توانند تا آخر عمر با یک کلیه زندگی کنند و اهداء کلیه منعی ندارد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار