کد خبر: 1062776
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل به نسبت هفته های گذشته روند نزولی دارد به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ بیمار جدید بستری شده و ۶ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، شهرام حبیب زاده به روند کاهشی موج پنجم شیوع کرونا در استان که از ۲ هفته پیش آغاز شده، اشاره و اظهار کرد: احتمال افزایشی شدن روند شیوع کرونا در این استان وجود دارد و در صورت عادی‌انگاری توسط شهروندان، افزایش موج شیوع محتمل است.

وی علت کاهش شیوع و روند به نسبت پایدار بیماری کرونا اردبیل را تسریع واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و افزود: تمامی افرادی که حتی دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، باید ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از ازدحام و دور همی و حضور در مراسم پرتعداد و فضاهای سربسته پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از کسبه و بازاریان استان اردبیل خواست از ورود افراد بدون ماسک به مغازه خودداری کرده و محیط کاری خود را به صورت مداوم ضدعفونی کنند تا موجب افزایش شیوع بیماری در هفته‌های آتی نباشیم.

حبیب زاده با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۷۰۰ هزار و ۱۹۸ دوز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۴۸۵ هزار و ۶۳۹ دوز مربوط به نوبت اول و ۲۱۴ هزار و ۵۵۹ دوز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه هم اکنون ۳۸۱ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند، اظهار کرد: این تعداد بیمار به نسبت هفته گذشته حدود ۲۰۰ نفر کاهش یافته و بسیاری از بیماران در وضعیت مرخصی و بهبود قرار دارند.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار بیماران کرونایی افزود: ۶ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته فوت شده و ۴۳ بیمار جدید نیز با تشخیص کادر درمان در بیمارستان‌ها بستری شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به آمار بهبود یافتگان نسبی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: ۵۶ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی مساعد و نسبی از بیمارستان‌ها مرخص شدند و نکته قابل توجه عدم حضور این افراد در اجتماعات و تداوم روند درمان در منازل این بیماران است که انتظار داریم این افراد رعایت نکات بهداشتی را به جد پیگیری کنند.

حبیب زاده آمار بیماران بدحال بستری در استان اردبیل را ۸۷ نفر عنوان و بیان کرد: هر روز به تعداد نفرات بیماران بدحال و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه افزوده می‌شود چرا که قدرت انتقال و شدت نفوذ ویروس در بدن انسان افزایش داشته است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد، مشگین شهر، بیله سوار و نیر در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های گرمی، نمین، کوثر، سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر