کد خبر: 1062444
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
میلان با باخت به لیگ قهرمانان اروپا بازگشت
مدعیان فوتبال اروپا برای شروع پرقدرت فصل جدید لیگ قهرمانان نقشه کشیده بودند، بعضی از این تیم‌ها به هدف‌شان رسیدند و برخی دیگر نیز جز ناکامی و ناامیدی چیزی عایدشان نشد. لیورپول و رئال‌مادرید هر سه امتیاز حساس هفته اول را به چنگ آوردند، ولی پی‌اس‌جی، اینتر و میلان هواداران‌شان را نگران کردند. علاوه بر این لژیونر ایرانی با یک بدشانسی نتوانست اولین گل اروپایی این فصلش را به ثبت برساند.
شیوا نوروزی

مدعیان فوتبال اروپا برای شروع پرقدرت فصل جدید لیگ قهرمانان نقشه کشیده بودند، بعضی از این تیم‌ها به هدف‌شان رسیدند و برخی دیگر نیز جز ناکامی و ناامیدی چیزی عایدشان نشد. لیورپول و رئال‌مادرید هر سه امتیاز حساس هفته اول را به چنگ آوردند، ولی پی‌اس‌جی، اینتر و میلان هواداران‌شان را نگران کردند. علاوه بر این لژیونر ایرانی با یک بدشانسی نتوانست اولین گل اروپایی این فصلش را به ثبت برساند.

کلوب بروژ با اینکه در مسابقات اروپایی حاضر است، اما هنوز هم برای بسیاری یک تیم ناشناخته و درجه چندم محسوب می‌شود. به همین خاطر هم بود که پاریسی‌ها حریف بلژیکی را دست‌کم گرفتند و خیال می‌کردند با حضور همزمان ستاره‌های خط حمله مسی، نیمار و امباپه جشنواره‌ای از گل در ورزشگاه ژان بریدل به راه می‌اندازند. در حالی که در عین ناباوری با تساوی یک – یک متوقف شدند. پوچتینو برای اولین بار مثلث آتشین خود را از ابتدا به میدان فرستاد و این سه نفر نه تنها پای‌شان به گلزنی باز نشد، بلکه با مصدومیت کیلیان امباپه حالا وضعیت او برای حضور در بازی‌های بعدی مبهم است. انتقاد‌ها از تیم نجومی پی‌اس‌جی به حداکثر رسیده، ولی سرمربی از منتقدان خواسته به این مثلث فرصت دهند: «این سه بازیکن برای درخشش به زمان احتیاج دارند. به وضوح اعلام کرده بودم که ما هنوز یک تیم نیستیم. باید برای رسیدن به این مهم تلاش کنیم. به ثبات بیشتری نیاز داریم و فکر می‌کنم که دچار اشتباهات زیادی می‌شویم. باید آرامش خود را حفظ کنیم و به تلاشمان ادامه دهیم تا به موفقیت برسیم.»

فینال تکراری سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ برای شاگردان یورگن کلوپ خوش‌یمن بود. رویارویی لیورپول با آث‌میلانی که بعد از گذشت هفت سال دوباره به لیگ قهرمانان بازگشته، خاطرات دو فینال اروپایی را زنده کرد. قرمز‌های مرسی‌ساید بعد از یک فصل ناکامی موفق شدند با یک کامبک فوق‌العاده ۳ بر ۲ میلان را شکست دهند و اگر محمد صلاح پنالتی‌اش را بهتر زده بود تعداد گل‌های زده میزبان به چهار می‌رسید. شب درخشان لیورپول در آنفیلد و حمایت حداکثری هواداران یک‌بار دیگر سرمربی آلمانی این تیم را به وجد آورد: «یک شب اروپایی فوق‌العاده دیگر در استادیوم آنفیلد داشتیم و بازی بسیار خوبی بود. البته کمی در مورد سبک بازی خودمان هیجان زده و جوگیر شده بودیم و اینگونه شرایط را برای خود دشوار کردیم.»
استفانو پیولی هم به ضعف‌های روسونری و قدرت لیورپول اعتراف کرد: «واقعاً حسرت می‌خوریم. امیدوارم در آینده با تیم‌هایی با کیفیت کمتری روبه‌رو شویم و در چنین شرایطی دروازه ما باز نشود. این یک درس ارزشمند بود که به ما در راه پیشرفت کمک می‌کند. حیف شد که باختیم، زیرا شروع قدرتمند در اینجا برای ادامه راه بسیار مهم بود.»

نتیجه بازی اتلتیکومادرید – پورتو در دیگر بازی گروه دوم برای ایرانی‌ها اهمیت زیادی داشت، چراکه مهدی طارمی، گلزن شماره یک تیم پرتغالی تمام تلاشش را کرد تا در واندا متروپولیتانو دروازه راه‌راه‌پوشان را باز کند. لژیونر ایرانی امید اول پورتو برای باز کردن دروازه اتلتیکو در نیمه دوم به هدفش رسید، اما برخورد غیرعمد توپ با دستش باعث شد داور این گل را پس از بررسی فیلم مردود اعلام کند تا سیمئونه و تیمش نفس راحتی بکشند. اظهارنظر‌های مختلفی در خصوص درست یا اشتباه بودن تصمیم داور منتشر شده، اما هیچ کدام از آن‌ها فرقی به حال کنسیسائو، سرمربی پورتو نمی‌کند: «می‌خواستیم هر سه امتیاز این دیدار را بگیریم. در خصوص مردود شدن گلمان نمی‌دانم آیا قبل از برخورد احتمالی توپ به دست طارمی، پنالتی رخ داده بود یا نه، اما می‌دانم که تیم داوری ضعیف‌ترین عملکرد را در مسابقه داشت.»

بازی مقابل اینتر و شکست این تیم برای قو‌های سفید به یک عادت تبدیل شده است. رئال‌مادرید در حالی در سن‌سیرو این تیم را با یک گل شکست داد که در فصل قبل نیز در مرحله گروهی هر دو بازی رفت و برگشت مقابل اینتر را با برد پشت سر گذاشته بود. آنچلوتی از عملکرد بازیکنانش راضی بود، اما سیمئونه اینزاگی به خاطر دریافت گل در دقیقه پایانی شاگردانش را مستحق باخت ندانست: «از بازیکنان اینتر خواسته بودم شخصیت خود را در میدان نشان دهند و این اتفاق رخ داد. باید با دقت بیشتری در زمین کار می‌کردیم. تنها یک دقیقه به پایان مسابقه مانده بود و بابت این اتفاق حسرت می‌خوریم. متأسفانه در چنین بازی‌هایی با کوچک‌ترین غفلتی مجازات می‌شوید.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار