کد خبر: 1062321
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰

اگر بحث از تضاد منافع مطرح می‌شود مهم‌ترین بحث آن در قانونگذاری نمود پیدا می‌کند. امروز اگر کسی آنالیزی انجام دهد درمی یابد تورم قانون ما بیشتر از تورم اقتصادی است.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست افتتاح مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه با بیان اینکه عادت‌ها مانع از تحول در ساختار اداره کشور می‌شود، گفت: در اوج اینکه عنوان می‌شود ما پولی در کشور نداریم حداقل سالی ۱۶۰ میلیارد دلار فقط برای انرژی فسیلی هزینه می‌کنیم، در حالی که می‌دانیم ۵۰ درصد این انرژی فسیلی هدر می‌رود و ناترازی و ناعدالتی به وجود می‌آید، به طوری که از همین مسیر دره‌های فقر و قله‌های تکاثر به وجود می‌آید.
وی ادامه داد: عادت‌ها همواره مانع از این شده که یکسری تحول‌ها اتفاق بیفتد، وقتی رابطه بین ذی‌نفعان و ذی مدخلان نیز به میان بیاید تأثیرات آن دوچندان خواهد شد.
قالیباف با تأکید بر اینکه متأسفانه ما در هر کجای کشور که دست می‌گذاریم ناترازی داریم، به ناترازی در جذب نیرو، تمرکز قدرت، صندوق‌های بازنشستگی، ناترازی بین اختیار و مسئولیت و ناترازی در جایی که درآمد ۱۱۰ میلیارد دلار داریم، اما تورم دو رقمی را شاهد هستیم، وقتی ۲۰ میلیارد درآمد داریم و باز هم کسری بودجه و تورم را شاهدیم، اشاره کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در اینجا درمی‌یابیم که هیچ اثری از تصمیم و مدیریت در کشور وجود ندارد، ولی وقتی در جلسات می‌نشینیم به قدری طرح مسئله می‌کنیم که هیچ کس نمی‌داند چاره و راهکار کار کجاست. رئیس مجلس اضافه کرد: امروز رقابت بین افرادی است که نوآوری را درک می‌کنند و افرادی که نوآوری را درک نمی‌کنند اگر بخواهیم شفاف بگوییم رقابت بین کسانی است که عُرضه دارند و کسانی که عُرضه ندارند. تا زمانی که این فضا باز نشود هیچ حرکتی پیش نخواهد رفت. وی با بیان اینکه تجربه ۴۰ ساله فعالیت اجرایی من نشان می‌دهد باید به چهار رکن شفافیت، هوشمندسازی، مردمی‌سازی و کارآمدسازی توجه کنیم، گفت: اگر ادعای مولد بودن می‌کنیم باید بدانیم چه چیزی را تولید می‌کنیم؛ حتماً باید در این مسیر ثروت، قدرت، معرفت و منزلت تولید کنیم.
قالیباف یادآور شد: مهم‌ترین جایی که می‌تواند در ساحت حکمرانی اثرگذاری کند بدون شک مجلس است، مجلس به معنای واقعی خود در رأس امور است و باور به این که نوآوری و خلاقیت می‌تواند حصر زمان را بشکند و تحول آفرین باشد از همین جا شروع می‌شود. وی با بیان اینکه ما با کم‌ترین داده‌ها بزرگ‌ترین تصمیمات را می‌گیریم، گفت: این مسئله باعث می‌شود هر روز بر گره‌های کشور اضافه شود. رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر بحث از تضاد منافع مطرح می‌شود مهم‌ترین بحث آن در قانونگذاری نمود پیدا می‌کند. امروز اگر کسی آنالیزی انجام دهد درمی یابد تورم قانون ما بیشتر از تورم اقتصادی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار