کد خبر: 1061563
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
امام‌جمعه کرج همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج:
امام‌جمعه کرج در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بابیان اینکه انتخاب استانداران برای دولت آزمون بزرگی است که در مسیر تحقق شعارهایی که دادند چگونه عمل می‌کند، گفت: ما مثل همیشه دخالتی در این امور نمی‌کنیم. ما خط انقلاب و گفتمان امامین انقلاب را نگه می‌داریم و تبیین می‌کنیم البته با دقت نظارت و حمایت داریم و درجایی که لازم باشد هدایت می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه اذعان داشت: لذا تذکراً عرض می‌کنم افرادی که انتخاب می‌شوند در هر جای کشور و در البرز به‌خصوص، باید کسانی باشند که دولت و برنامه‌هایش و گفتمان انقلاب را باجان و دل قبول داشته باشند. افراد بی‌تفاوت و بدون اندیشه سیاسی و یا تکنو کرات به درد کار نمی‌خورند. اینکه فقط بگوییم فلانی آدم خوبی است و او هم هیچ موضعی در قبال انقلاب نداشته باشد و در حوادث پیش‌آمده هم عکس‌العملی نداشته و سکوت کرده و با همه دولت‌ها و همه گرایش‌ها ساخته است یعنی آدم خنثایی بوده، این به درد نمی‌خورد. یک‌وقت خدای‌نکرده دوستان این افراد را به کار نگیرند.

وی افزود: گاهی شخصی که پیشنهاد برای مسئولیت می‌شود می‌گوید من کاری با جناح و جناح‌بازی ندارم و می‌خواهم برای انقلاب و نظام کارکنم این حرف خوبی است اما این هم اگر در مواقعی که باید موضع گرفت و دفاع کرد و هزینه داد، نخواهد وارد میدان شود و هزینه کند این هم بدرد نمی‌خورد. لذا اتفاقاتی شبیه فتنه ۸۸ می‌تواند معیار خوبی باشد برای محک و شناسایی افراد که در آن زمان چگونه عمل کرده‌اند. معیار را از دست ندهید. سخنان رهبری را فراموش نکنید، هیچ ساکت فتنه‌ای در این دولت هم نباید مسئولیت بگیرد. این‌طور نیست که بگوییم گذشت و تمام شد.

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه در همین دولت هم هیچ ساکت فتنه‌ای نباید مسئولیت بگیرد، گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور محترم تأکید بر انقلابی بودن دارند برای این است که بتوانند با فعالیت‌های انقلابی تحولی در ساختار موجود به وجود بیاورند. این باید فکر و اندیشه‌ای داشته باشد بدون فکر و اندیشه که نمی‌شود. دربیانی حضرت آقا فرمودند: در محیط وزارتخانه آن جو حزب‌اللهی را غالب کنید با همان بار معنائی که کلمه حزب‌اللهی دارد، باید آدم‌های متدین بر سرنوشت تشکیلات حاکم باشند؛ و در تعریف انقلابی گری هم کاملاً شفاف توضیح داده‌اند فقط نمونه عرض می‌کنم. فرمودند: انقلابی گری یعنى عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رودربایستى عمل کردن.// بایستى ایمان داشته باشد، سواد داشته باشد، غیرت داشته باشد، شجاعت داشته باشد، خودباوری داشته باشد، انگیزه‌ی کافى براى حرکت داشته باشد، توان جسمى و فکری حرکت داشته باشد، هدف را در نظر بگیرد، چشم را به اهداف دور متوجّه بکند.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان تأکید کرد: امیدواریم که رئیس‌جمهور محترم در انتخاب افراد و وزیر کشور محترم برای انتخاب استانداران و فرمانداران و بخشداران و وزرای بزرگوار برای انتخاب مدیران کل در استان‌ها و مسئولین میانی در شهرها این سفارشات را در نظر بگیرند تا ان‌شاءالله یک تحولی در نظام اداری و اجرایی کشور به وجود بیاید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار