کد خبر: 1061438
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
مدیرامور عشایر استان تهران خبر داد
مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به کمبود نهاده‌های دامی به عنوان یکی از مشکلات عشایر استان تهران از رفع این مشکل در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اجرای طرح صدور کارت تردد عشایر در استان تهران با جدیت در حال پیگیری بوده و لازم است همه عشایر نسبت به دریافت این کارت اقدام کنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: فرشید ذبیحی در تشریح مشکلات جامعه تولید کننده عشایر و اقدامات انجام شده در مسیر حل این مشکلات گفت: یکی از درخواست‌های به حق جامعه تولید کننده عشایر تامین انواع نهاده‌های دامی است که دولت سیزدهم به ویژه وزارت جهاد کشاورزی در تلاش هستند این مشکل برطرف شود. عشایر استان تهران به همراه سایر عشایر سراسر کشور از نیمه شهریورماه کوچ پاییزه خود را به سمت مناطق گرمسیر شروع می‌کنند که با استقرار عشایر در این مناطق نیاز عشایر به نهاده‌های دامی بیشتر می‌شود.

وی افزود: افزایش نرخ دلار و همچنین وجود بی شمار واسطه گران، وضعیت تامین نهاده‌های دامی را برای عشایر و دامداران سراسر کشور با مشکل مواجه کرد؛ اما با تلاش‌های صورت گرفته در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور عشایر ایران این مشکل بزودی برطرف خواهد شد.

مدیر امور عشایر استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طرح صدور کارت تردد عشایر در استان تهران اشاره کرد و افزود: این طرح با جدیت در حال اجرا است؛ لذا از کلیه عشایر می‌خواهیم با مراجعه به شرکت‌های تعاونی و امور عشایر شهرستان‌ها نسبت به این کار مهم اقدام کنند، چرا که در آینده نزدیک هر گونه ارائه خدمات تنها به افراد دارای کارت تعلق می‌گیرد.

تأمین ۲۵ درصد گوشت قرمز پایتخت نشینان توسط عشایر

ذبیحی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و نیاز شدید دام عشایری به آب در مراتع گفت: طرح آبرسانی سیار در مناطق گرمسیر استان تهران امسال به شکل منظم تری اجرا خواهد شد و تلاش می‌کنیم که مشکلات جامعه تولید کننده عشایر را کاهش دهیم. عشایر استان تهران با دارابودن بیش از ۷۰۰ هزار رأس دام سبک از تولید کنندگان عمده دام سبک هستند که این جامعه تولید کننده ۲۰ تا ۲۵ درصد گوشت قرمز پایتخت نشینان را تامین می‌کنند. بر همین اساس توجه به جامعه عشایری یعنی توجه به تامین امنیت غذایی و تولید محصولات پروتئینی و ضروری است که از این جامعه تولید کننده و بی ادعای کشور حمایت شود.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار