کد خبر: 1060917
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
نماینده بروجرد در مجلس گفت: براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه سال ۹۸ حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه به بخش انرژی تخصیص یافته که سهم دهک ضعیف جامعه ۱.۲ دهم درصد و سهم دهک مرفه ۲۵ درصد بوده است.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز پارلمان گفت: امروز دیگر مدیریت دولتی نوین که با کلیدواژه‌هایی همچون کوچک‌سازی، برونسپاری گسترده، نیروهای کار قراردادی و امثال آن شناخته می‌شود، بیش از هر زمان دیگری در نظام اداری کشور مشهود است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی اظهار د اشت: در این میان مفهوم کوچک‌سازی به عنوان مشهورترین ویژگی این رویکرد به کاهش تعداد کارکنان دولت بدون کاستن از حجم وظایف آنها تغییر یافته و حقیقت این است که نظام اداری در کوچک‌سازی بروکراسی ناکام بوده و صرفاً به بروکراسی سایه تبدیل شده و حجیم عظیم و نامعلومی از کارکنان دولت پشت بروکراسی آن پنهان شده و همین امر برآورد آمار دقیق از کارکنان و بعضاً نظارت و پاسخگویی را دچار خدشه کرده است.

وی افزود: با این همه شاید اکنون و پس از گذشت چهارده سال از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری ضرورت دارد از خود بپرسیم که محصول این رویکرد چه بوده است؟ آیا دولت اثربخشی داشته‌ایم؟ آیا دولت عادلانه‌تر و منصفانه‌تری داشته‌ایم؟ آیا اعمال دولت در قبال مردم صادقانه‌تر شده است؟ آیا مشروعیت دولت در نگاه مردم بیشتر شده است؟ اگر این چنین نبوده که نبوده است، باید در جستجوی دولتی عادل‌تر، منصف‌تر و اثربخش‌تر باشیم.

گودرزی خاطرنشان کرد: در رویکرد موجود نه کوچک‌سازی اتفاق افتاده و نه کاهش هزینه، بلکه فقط بستر تبعیض، بی‌عدالتی و فساد فراهم شده است. در این خصوص طرحی آماده شده و پس از جلسات مکرر با کارشناسان، اکنون برای هفته آینده در دستورکار کمیسیون اجتماعی است.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود مجلس و دولت و شخص محترم رئیس‌جمهور حمایت کنند تا یکبار برای همیشه بساط زمینه و بستر تبعیض و بی‌عدالتی در نظام اداری و استخدامی کشور برچیده شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس افزود: براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه در سال 98 حدود 900 هزار میلیارد تومان یارانه انرژی به افراد داده شده است که سهم دهک اول که اقشار مستضعف و کم‌درآمد هستند تنها 1.2 درصد و سهم دهک دهم و قشر ثروتمند جامعه 25 درصد از کل یارانه پرداختی به بنزین کشور است.

گودرزی گفت: در بخش گاز نیز شاهد همین وضعیت بوده و هستیم به گونه‌ای که دهک دهم 15 درصد و دهک اول 5 درصد از کل یارانه گاز را مصرف می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولت نسبت به حذف یارانه‌های آشکار و پنهان و پرداخت به صورت مستقیم و به صورت کارت اعتباری به مردم اقدام کند نه آنچنان که بخش عظیمی از بیت‌المال به جیب افراد برخوردار و ثروتمند برود و افراد ضعیف جامعه کم‌برخوردارتر شوند.

نماینده بروجرد در مجلس اظهار داشت: آقای اژه‌ای! ریاست محترم دستگاه قضا، در مجلس دهم قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان را تصویب کردیم. افراد گردن کلفتی که با دست کردن به جیب مردم اموال نامشروع کسب کرده‌اند باید به محکمه عدالت کشانده شوند و ضرورت دارد دستگاه قضایی قاطعانه ورود کرده و با اجرای کامل این قانون گام بلند و ارزشمندی در جهت گسترش عدالت اجتماعی بردارد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در خصوص ثبت اموال مسئولان در سامانه دستگاه قضائی در مجلس دهم اقدام کردیم. دستگاه قضائی در سالهای گذشته اموال مسئولان را ثبت کرد. شایسته است که افرادی که در سالهای اخیر نیز مسئولیت گرفته‌اند، براساس قانون اموال خود را ثبت کنند و این اقدام مهم و ارزشمند مورد غفلت واقع نشود.

گودرزی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابی خود در حوزه راه و ... از مسئولان خواستار به رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار