کد خبر: 1060801
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
در یازدهمین روز بازی‌های پارالمپیک توکیو تیم ملی والیبال نشسته ایران با برتری در دیدار فینال به مدال طلا رسید تا ایران با ۱۱ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز در جدول مدالی به رده دوازدهم صعود کند.
وحید صابری
به گزارش جوان آنلاین، امروز در یازدهمین روز و در آخرین شب از رقابت‌های پارالمپیک، ملی پوشان والیبال نشسته کشورمان در حالی در فینال برابر روسیه به میدان رفتند که نهایت توانستند ۳ بر یک به پیروزی برسند و عنوان قهرمانی را کسب کنند.

در ست اول ملی پوشان ما از همان ابتدا با قدرت امتیاز اول را کسب کردند، اما علی رغم آماده بودن ملی پوشان در این رقابت‌ها روس‌ها سعی در کسب امتیاز داشتند. تساوی ۱۲ بر ۱۲ هشداری بود برای کادر فنی و ملی پوشان که نباید این بازی را دست کم بگیرند.

در ادامه بازی خوب مهرزاد توانست ایران را پیش بیاندازد با ۲۲ بر ۱۸ حاشیه امنیتی برای کشورمان حاصل شد. روند برتری ملی پوشان والیبال نشسته ادامه یافت تا نهایت ۲۵-۲۱ ست اول را به نفع خود پایان بردند.
در ست دوم مثل ست اول امتیاز با سرویسی که روس‌ها به بیرون زدند برای کشورمان ثبت شد. اسپک‌های بابادی و علیپور دوباره چهار امتیاز فاصله را برای ایران ایجاد کرد و امتیاز به ۱۰بر ۶ به سود ایران شد. بازی خوب بچه‌ها در این ست ادامه داشت و به امتیاز ۲۰ رسیدند. حاشیه امنیت خوبی برای تیم ملی بوجود آمده بود و در نهایت ست دوم هم با نتیجه۲۵-۱۴ به نفع ملی پوشان ایران تمام شد.

اما در ست سوم روس‌ها از همان ابتدا بازی را بهتر شروع کردند. هر چند در ادامه هر دو تیم تا امتیاز ۱۱ به صورت پایاپای پیش رفتند، اما اشتباهات فردی بازیکنان حساب کار را ۱۱- ۱۴ به نفع تیم روس رقم زدند. در ادامه هر چند ملی پوشان سعی کردند امتیاز از دست رفته را جبران کنند، اما این روس‌ها بودند که ۲۵ بر ۱۹ ایران را شکست دادند.

ست چهارم را تیم ایران مثل دو ست ابتدایی هجومی و بی اشتباه ظاهر شد. ۵ بر صفر به سود ایران بود. روحیه عالی و عدم اعتماد به نفس حریف باعث شد تا امتیازات یکی پس از دیگری برای تیم ملی کشورمان به ثبت برسد. امتیاز ۱۶ بر ۵ به سود والیبال نشسته کشورمان بود. هر چه روس‌ها تلاش می‌کردند خود را جمع و جور کنند، اما سرانجام ملی پوشان کشورمان با نتیجه ۲۵-۱۷ این ست را به نفع خود تمام کردند تا با شایستگی ۳-۱ برتری خود را بر حریف دیکته کردند مدال طلای والیبال نشسته در پارالمپیک را کسب کردند.

تیم ملی والیبال نشسته ایران تاکنون هشت دوره در بازی‌های پارالمپیک شرکت کرده است که حاصل آن کسب دو عنوان نایب قهرمانی و شش عنوان قهرمانی بود که با احتساب مدال طلا و قهرمانی در توکیو تعداد قهرمانی و حضور به هفت قهرمانی در ۹ دوره حضور تغییر می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار