کد خبر: 1060353
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
وزارت دفاع روسیه از برگزاری رزمایش دریایی مشترک با ایران، جمهوری آذربایجان و قزاقستان در دریای خزر بلافاصله بعد از پایان رقابت‌های «جام دریا» خبر داد.

 وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) از برگزاری رزمایش دریایی مشترک با ایران، جمهوری آذربایجان و قزاقستان در اوایل سپتامبر (ماه میلادی بعدی) در دریای خزر خبر داد.

به گزارش «جروزالم پست»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد رزمایش دریایی خود را با کشتی‌های کوچک مسلح به موشک و توپخانه از ایران، جمهوری آذربایجان و قزاقستان برگزار خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری روسی «ریانووستی»، «سرگئی یکیموف» جانشین فرمانده ناوگان خزر نیروی دریایی روسیه گفت این رزمایش قرار است بعد از پایان رقابت‌های «جام دریا» در دریای خزر برگزار شود.

به گزارش فارس، نتایج و امتیازات مسابقات جام دریا به میزبانی بندر انزلی نشان می‌دهد، ایران، قزاقستان و روسیه در رده‌های اول تا سوم این مسابقات بین‌المللی قرار دارند.

اول شهریور هم «لوان جاگاریان» سفیر فدراسیون روسیه در تهران اعلام کرد که نیروهای دریایی ایران، روسیه و چین در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲، رزمایش نظامی در خلیج فارس برگزار می‌کند.

به نوشته ریانووستی به نقل از جاگاریان، این رزمایش نظامی شامل شناورهای دریایی از ارتش‌های سه کشور می‌شود که روی امنیت دریانوردی و مبارزه با راهزنی دریایی تمرکز دارد.

جاگاریان درباره همکاری نظامی با ایران نیز اظهار داشت که در پی برداشته‌شدن تحریم تسلیحاتی سازمان ملل از تهران، دو کشور اکنون در حال انجام گفت‌وگوهایی درباره خرید و فروش محصولات نظامی هستند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار