کد خبر: 1060327
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به اعلام پایان اشغال افغانستان، از آمریکا و عربستان سعودی خواست تا طرح عقب‌نشینی از یمن را نیز تهیه کنند.

«محمد علی الحوثی»، از اعضای ارشد جنبش انصارالله و رئیس کمیته عالی انقلاب یمن امروز (سه‌شنبه، ۳۱ آگوست) طی پستی در توئیتر، به اعلام تکمیل روند عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان واکنش نشان داد.

وی نوشت: «با خروج آخرین مستعمر آمریکایی از افغانستان، از آمریکا و همپیمان سعودی آن دعوت می‌کنم که از یمن نیز خارج شوند و طرح عقب‌نشینی از جمهوری یمن را نیز تدوین کنند تا ملت یمن در ثبات و به دور از اشغالگری و قیمومیت‌خواهی زندگی کنند».

الحوثی تاکید کرد: «ملت یمن هرچه قدر که درگیری‌ها و رویارویی‌ها طول بکشد، هرگز اشغالگری و قیمومیت را نخواهد پذیرفت. یمن گورستان متجاوزان است».

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، بعد از آنکه پنتاگون پرواز آخرین هواپیمای باری آمریکا از فرودگاه کابل را اعلام کرد در بیانیه‌ای تصریح کرد که حضور نظامی ۲۰ ساله آمریکا در افغانستان به پایان رسیده است.

خروج آمریکا از افغانستان در حالی به پایان رسید که انتقادها از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا پس از کشته شدن ۱۳ نظامی تروریست آمریکایی بر اثر انفجاری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزای» در کابل، پایتخت افغانستان بالا گرفته است. این انفجار عصر پنجشنبه (۵ شهریور/۲۷ اوت) اتفاق افتاد و ده‌ها نفر در آن کشته و زخمی شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار