کد خبر: 1060222
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان، با ابراز نگرانی از حجم زیاد تسلیحاتی که نظامیان آمریکایی در افغانستان رها کردند، از احتمال مشارکت مسکو در بازسازی این کشور خبر داد.

 «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه ریاست‌جمهوری روسیه در امور افغانستان، از احتمال مشارکت مسکو در بازسازی اقتصادی افغانستان خبر داد.

کابلوف امروز (دوشنبه) توضیح داد: «مسکو به طور فعال در حال ایجاد روابط با مقامات جدید افغانستان است و باید روابط خوبی با هر مسئولی در این کشور از جمله طالبان داشته باشد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی همچنین با کنایه به فرار عجولانه نظامیان آمریکایی از افغانستان، اظهار داشت: «ما امیدواریم که سلاح های به‌جا مانده از آمریکایی‌ها در جنگ داخلی احتمالی در افغانستان استفاده نشود».

این دیپلمات روس درباره روند خروج نظامیان بیگانه از افغانستان نیز تصریح کرد: «آمریکایی‌ها می‌توانند نیروهای خود را تا پایان ماه از افغانستان خارج کنند، اما نمی‌توانند همه کسانی را که با آنها همکاری کرده‌اند، تخلیه کنند».

بر اساس این گزارش، کابلوف با بیان اینکه روسیه در حال بررسی احتمال مشارکت در بازسازی اقتصادی افغانستان است، افزود: «مسکو از غرب می‌خواهد دارایی‌های مالی مقامات جدید افغانستان را مسدود نکند و مشکلات بیشتری را برای مردم این کشور ایجاد نسازد».

وی همچنین اضافه کرد: «روسیه از ایده برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی برای بحث در مورد بازسازی افغانستان حمایت می‌کند».

پیش از این نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ضمن ابراز نگرانی عمیق درباره تهدیدهای امنیتی بالقوه افغانستان، تداوم وجود تروریست‌های داعشی در این کشور را روندی بسیار خطرناک دانسته بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار