کد خبر: 1060218
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
شاخص بورس تهران که طی چند روز گذشته کاری توانسته بود با رشدهای‌های شارپی خود به کانال یک میلیون و پانصد و هشتصد و پنج هزار واحد برسد امروز با افت مواجه شد و وارد اصلاح قیمتی شد و نهایتا با سقوط ۴۹ هزار و ۴۰۹ واحد در رقم یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد آرام گرفت.
جواد عسکر

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: شاخص بورس تهران که طی چند روز گذشته کاری توانسته بود با رشدهای‌های شارپی خود به کانال یک میلیون و پانصد و هشتصد و پنج هزار واحد برسد امروز با افت مواجه شد و وارد اصلاح قیمتی شد و نهایتا با سقوط ۴۹ هزار و ۴۰۹ واحد در رقم یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد آرام گرفت.

بازار دلار تهران به سبب درگیری‌های داخلی در افغانستان با صعود مواجه شده بود طی امروز با افت مواجه شد و همین اتفاق تاثیر مستقیم بر بازار بورس تهران گذاشت. اکثر نماد‌های کامودیتی که طی روز‌های گذشته به سبب قیمت دلار مورد توجه سرمایه گذاران بود بار دیگر با نزول مواجه شد و با صف‌های فروش به کار روزانه خود پایان داد. از سوی دیگر با تعیین تکلیف وزرای کابینه سیزدهم و دستور فوری رئیس جمهور نسبت به سروسامان بخشیدن و تثبیت بازار دلار به نظر می‌رسد از دید بسیاری از سرمایه گذاران تلاطم‌های بازار دلار طی هفته‌های پیش رو کمتر باشد.
نکته دیگر آنکه همچنان ارزش معاملات بورس تهران بالای ۱۰ هزار میلیاردتومان است و حجم معاملات نسبت به فروردین امسال و اسفند سال گذشته به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. اگرچه بسیاری از
به گزارش خبرنگارجوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۴۹ هزار و ۴۰۹ واحد کاهش به یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد و ارزش روز بازار به ۶ هزار و ۱۰۷ هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۱۲ هزار و ۳۳۵ واحد کاهش به ۳۸۰ هزار و ۴۸۶ واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۱۳ هزار و ۱۴۱ واحد کاهش به ۴۵۴ هزار و ۳۶۸ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۸ هزار و ۲۹۲ واحد کاهش به ۲۸۶ هزار و ۷۰۹ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با ۵۳ هزار و ۱۹۸ واحد کاهش به یک میلیون و ۹۷۴ هزار واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۳۸ هزار و ۹۱۷ واحد افت به یک میلیون و ۱۵۹ هزارواحد و شاخص بازار دوم با ۹۱ هزار و ۲۲ واحد کاهش به رقم ۲ میلیون و ۹۳۵ هزار واحد رسید.
نماد شبندر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ایران داشت و نماد‌های فارس، فولاد، کگل، شستا، کچاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت.
در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۶۹۲ واحد کاهش به رقم ۲۲ هزار و ۱۱۱ واحد رسید.
معامله‌گران فرابورس تعداد ۴ میلیارد و ۱۹ میلیون برگ سهم در قالب ۶۴۱ هزار ۵۵۷ هزار فقره به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار