کد خبر: 1057908
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
دولت چین با تاکید بر تداوم حمایت‌های پکن از کوبا برای غلبه بر مشکلات اقتصادی و حفظ ثبات اجتماعی، از آمریکا خواست تحریم‌ها و محاصره اقتصادی علیه هاوانا را به‌صورت کامل پایان دهد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: در پی تهدید سران واشنگتن برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه دولت کوبا، وزارت خارجه چین بار دیگر از هاوانا در برابر آمریکا حمایت کرد.

وزارت خارجه چین روز چهارشنبه از آمریکا خواست که به درخواست‌های جامعه بین‌المللی گوش فرا دهد و فوراً تحریم‌ها و محاصره اقتصادی علیه کوبا را به‌صورت کامل پایان دهد.

به نوشته وبگاه «سی‌جی‌تی‌اِن»، یکی از سخنگو‌های وزارت خارجه چین با بیان اینکه پکن با اعمال تحریم‌های یکجانبه و خودسرانه علیه کشور‌های دیگر و دخالت در امور داخلی آن‌ها به بهانه‌های «آزادی، حقوق بشر و دموکراسی» قویاً مخالف است، گفت: «تحریم‌های اخیر آمریکا علیه نهاد‌ها و مقام‌های کوبا، استاندارد‌های بنیادین روابط بین‌الملل را به‌شدت نقض می‌کند».

این دیپلمات در ادامه توضیح داد: «[این تحریم‌ها]قلدری و رفتار دوگانه آمریکا را به جهان نشان داد. همگان می‌دانند این محاصره اقتصادی، تجاری و مالی آمریکا است که تلاش‌های کوبا برای بهبود وضع اقتصادی و معیشت مردم را مختل کرده است».

بر اساس این گزارش، پکن ضمن اشاره به نقض‌شدن حقوق مردم کوبا در پی تحریم‌ها و محاصره اقتصادی آمریکا، تاکید کرد: «تحریم بس است! بهترین راه، حمایت کردن است».

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین افزود: «چین به اجرای توافق‌های سران دو کشور (با کوبا) ادامه می‌دهد، روابط دوستانه با کوبا را تعمیق می‌کند و از تلاش‌های کوبا برای غلبه بر مشکلات همه‌گیری [کووید۱۹]، توسعه اقتصادی و حفظ ثبات اجتماعی قویاً حمایت می‌کند».

وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه محاصره اقتصادی علیه کوبایی‌ها و اعمال فشار‌ها بر هاوانا، هفته قبل «پلیس ملی انقلابی کوبا»، فرمانده این نیرو و معاون او را تحریم کرد. آمریکا پیش از آن نیز سران ارتش و وزارت کشور کوبا را به بهانه نقش داشتن آن‌ها در «سرکوب و نقض حقوق بشر» تحریم‌هایی اعمال کرد.

چندی پیش نیز «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین تحریم‌های آمریکا علیه کوبا را محکوم کرد و متذکر شد آمریکایی‌ها باید تحریم‌های حقوق بشری را ابتدا علیه خودشان اعمال کنند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار