کد خبر: 1057797
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل:
مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: از افزایش ۱۱ درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث کار در استان اردبیل 11 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علیرضا فرخی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش 11 درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث کار اظهار داشت: حوادث ناشی از کار حوادثی هستند که هنگام انجام وظیفه در کارگاه ، موسسات وابسته یا ساختمان‌ها و محوطه آن برای بیمه شده اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه  تمام جان باختگان در سه ماه اول امسال مرد بودند، افزود: در این مدت 152 نفر با مصدومیت ناشی از حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که تعداد فوت شدگان به هفت نفر می‌رسد و از تعداد مراجعان 146 نفر مرد و مابقی زن بودند.

 مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل بیان کرد:  سالانه بیش از دو میلیون نفر بر اثر بیماری‌ها و حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند که  بیش از نیمی از حوادث کار منجر به مرگ در بخش ساختمان رخ می‌دهد.

قربانی تصریح کرد:  ارزش نهادن به جان انسانها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

وی گفت:حوادث ناشی از کار به هر صورت و درجه ای که باشد برای گارگر، کارفرما وجامعه زیان‌های اقتصادی در بردارد. این زیان‌ها به صورت مستقیم وغیرمستقیم است، جای این بحث وجود دارد که وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به صورت دقیق برنامه‌ریزی لازم برای حل این مشکل را داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر