کد خبر: 1057795
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۴۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل در قالب طرح کاداستر حدنگاری شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، خلیل نیکشاد در مراسم اعطای اولین اسناد مالکیت طرح کاداستر و حدنگار در اراضی کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: سطح دسترسی اراضی در کشورمان و استان اردبیل زیر سه هکتار است در حالی که در بسیاری از کشورهای خارجی یکپارچگی اراضی حفظ شده و مورد توجه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بر اساس قوانین حاکم در کشورهای مختلف، کشاورزان در اراضی یکپارچه به کشت و زرع مشغول هستند به طوری که در کشور فرانسه زیر یک‌هزار هکتار کشاورز محسوب نشده و قانون ارث و قوانین و ضوابط بر اساس یکپارچگی اراضی اعمال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تقسیم شدن اراضی کشاورزی به قطعات کوچکتر در کشورمان مشکلات زیادی را در سال‌های اخیر رقم زده به گونه‌ای که قوه مقننه در ۴۰ سال اخیر چندان ورودی به حوزه قانون اصلاحات اراضی نداشته و ما با تلاش ثبت اسناد طرح کاداستر و حدنگاری را در اراضی کشاورزی شاهد هستیم.

نیکشاد افزود: در ورود اسناد رسمی به اراضی کشاورزی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار سند مالکیت صادر شده و در حوزه تداخلات نیز ۴۰ هزار هکتار تفکیک اسناد به انجام رسیده است.

وی مزایای طرح کاداستر را در حوزه مدیریت بازار تقویت تجارت و عرضه و تقاضا و همچنین ارزیابی از نیاز بازار را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در حقیقت با اجرای این طرح اراضی کشور شناسنامه‌دار شده و برنامه‌ریزان به راحتی می‌توانند در جهت کشت و زرع درست و حوزه صادارت و واردات و خروج از یک نگاه سنتی در این بخش صحیح و واقع‌بینانه عمل کرد.

نیکشاد ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام‌فروشی‌ها را در این بخش یادآور شد و اضافه کرد: تاکنون و با همکاری ثبت اسناد بیش از ۴۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل در قالب طرح کاداستر حدنگاری شده و همچنان این روند ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضرورت اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به کشاورزان را در اجرای این طرح و برخورداری از مزایای آن یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در این زمینه اطلاع‌رسانی انجام شده تا سلامت روحی،‌ روانی جامعه روستایی را با صدور اسناد تک‌ برگی و همچنین بهره‌برداری از این اسناد در بخش ضمانت بانکی و دریافت تسهیلات شاهد باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر