کد خبر: 1057628
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی سامانه جدید طرح‌های پژوهشی خود را رونمایی کرد
به گزارش جوان آنلاین به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، به‌منظور تسریع در رسیدگی به امور مربوط به طرح‌های پژوهشی، سامانه جدید این طرح‌ها باقابلیت‌های مناسب و به‌روز راه‌اندازی شد.
بر اساس این گزارش، همه امور مربوط به گردش کار طرح‌های پژوهشی شامل: ارسال پروپوزال، داوری، نظارت و کارشناسی طرح‌ها تا خاتمه کار در این سامانه انجام و تمام فرآیند‌های مربوط به طرح‌ها به‌صورت کاملاً الکترونیکی و با استفاده از سامانه‌های اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.
نظر به توسعه علوم ورزشی در دنیا و نزدیک شدن مطالعات حوزه علوم ورزشی کشور به استاندارد‌های بالای بین‌المللی، لازم است تا مسیر خود را همسو با حرکت جهانی تنظیم نموده و برای پیشرفت در حوزه‌های مختلف این دانش، هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی نماییم. گفتنی است، پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی به‌منظور پاسخ‌گویی به نیاز‌های دستگاه‌های مختلف در عرصه ورزش، در دو دهه اخیر بیش از ۴۰۰ پژوهش عمدتاً کاربردی و ملی را اجرا نموده و سعی داشته است پاسخگوی نیاز‌های پژوهشی کشور در این زمینه باشد.
بدین منظور پژوهشگاه تربیت‌بدنی به‌عنوان تنها پژوهشگاه ملی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصمم است تا به‌عنوان هسته مرکزی، در خصوص هماهنگی بین دانشگاه‌ها، مراکز مطالعاتی و پژوهشی با دستگاه‌های حوزه ورزش، پژوهش‌های کلان حوزه علوم ورزشی را مدیریت و اجرا نماید. همچنین با نگاهی به چشم‌انداز، سیاست‌ها و اهداف کلی پژوهشگاه، مأموریت این مرکز را به‌عنوان مرجع پژوهش ورزش کشور در حوزه علوم ورزشی و در شرایط کنونی بیش از گذشته برجسته نموده است.
اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۴-۱۴۰۰ بر اساس تأکید مسئولان ارشد نظام، اسناد بالادستی ازجمله سند چشم‌انداز، نقشه جامع علمی کشور، نقشه جامعه علمی سلامت، برنامه راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برنامه راهبردی و استراتژیک پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، با تأکید بر سه حوزه اصلی علوم زیستی در ورزش، ورزش و جامعه و فناوری‌های ورزشی تدوین‌شده است. محور‌های اصلی این اولویت‌ها در ۹ موضوع اصلی هم‌راستا با فعالیت‌های ۹ گروه جدید پژوهشگاه به شرح زیر است:

مطالعات فعالیت بدنی و تندرستی
ارتقاء عملکرد در ورزش قهرمانی
طب ورزشی
مدیریت و سیاست‌گذاری در ورزش
علوم رفتاری در ورزش
جامعه‌شناسی و روان‌شناسی ورزش
بیومکانیک ورزشی
مهندسی ورزش
بازاریابی و تجاری‌سازی در ورزش

شایان‌ذکر است: پژوهشگران می‌توانند برای ورود به بخش سامانه طرح‌های پژوهشی پژوهشگاه تربیت بدنی به نشانی: https://research.ssrc.ac.ir مراجعه نمایند.

اولویت دریافت پروپوزال با پژوهش‌هایی است که جنبه مشارکت مادی یا معنوی داشته و دستگاه متولی حوزه ورزش ضمن اعلام نیاز، در اجرای طرح نیز مشارکت داشته باشد یا طرح در سطح بین‌المللی یا منطقه‌ای اجرا شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار