کد خبر: 1057598
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳

معاون دبیرکل جنبش النجبا با اعلام بی‌اعتمادی به امریکا و تأکید مجدد بر لزوم خروج نیرو‌های این کشور از عراق، ضمن حمایت از اقدام گروه‌های مقاومت در هدف قرار دادن منافع امریکا گفت که کشورش را سفارت امریکا به صورت محرمانه اداره می‌کند.
موضوع خروج نظامیان امریکایی از عراق با توافق اخیر مصطفی الکاظمی و جو بایدن رؤسای جمهور عراق و امریکا، بیش از پیش مورد توجه گروه‌های مقاومت قرار گرفته است. نصر الشمری روز یک‌شنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم، با اعلام اینکه سرانجام پس از هفت سال انکار و ادعا‌های غلط، بالاخره واشنگتن و بغداد به وجود نیرو‌های رزمی امریکا در خاک عراق اذعان کردند، گفت که ضربات مقاومت باعث شد امریکایی‌ها سر عقل بیایند و بفهمند که ملت عراق در برابر نیرو‌های خارجی، تسلیم نخواهند شد.
وی با بیان اینکه حدود ۱۱ هزار نیروی امریکایی در عراق حضور دارند، گفت: «پس از این تجربه طولانی با امریکا و تمامی جنایاتی که در عراق مرتکب شد، نمی‌توانیم به امریکا و بهانه‌ها و دلایلی که مطرح می‌کند، اعتماد کنیم. مسئله، سرپوش گذاشتن بر این نیروهاست.» معاون دبیرکل النجبا همچنین، با اشاره به اینکه دولت عراق باید جزئیات مشخصی از روند، زمان و نحوه خروج نظامیان امریکا ارائه کند، ادامه داد: «باید همه پایگاه‌های نظامیان در اختیار نیرو‌های عراقی قرار گیرد و از حضور نظامیان امریکا خالی شود.»‌وی با اشاره به اینکه النجبا ایستادگی در برابر امریکا و دشمنی با آن را افتخار خود می‌داند، از شهید قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس به عنوان مهم‌ترین شخصی یاد کرد که به عراق کمک کرده و یادآور شد، النجبا هیچ اهمیتی به تهدید‌های امریکا نمی‌دهد و این توانایی را دارد که این تهدیدات را با حملات شدیدتری پاسخ دهد. این مسئول النجبا با بیان اینکه مقاومت می‌تواند همه منافع امریکا در عراق را هدف قرار دهد، گفت: «اگر امریکا خواستار عملیات مستقیم است و افراد غیرنظامی را هدف قرار دهد، ما نیز از همین شیوه استفاده خواهیم کرد.» الشمری از سفارت امریکا با عنوان یک پادگان نظامی یاد کرد و افزود: برخی طرف‌ها، خواستار حمله به این سفارت هستند و حق هم دارند... هر فردی از مقاومت عراق حق دارد این پایگاه خارجی را هدف قرار دهد. لانه شیطانی سفارت امریکا به صورت مخفیانه عراق را اداره می‌کند.
پارلمان، در مسیر استیضاح الکاظمی
بنابر اعلام یک مقام مسئول ارشد در وزارت امور خارجه عراق، مصطفی الکاظمی قصد دارد کنفرانس برای کشور‌های همسایه عراق و سایر کشور‌های منطقه برگزار کند تا طی آن، پرونده‌های مرتبط با عراق و دارای ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی بررسی شود. به همین منظور، یک کمیته کوچک در داخل دفتر الکاظمی تشکیل شده است. این مقام مسئول در وزارت خارجه عراق تصریح کرد که هدف از این کنفرانس که اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر در بغداد برگزار خواهد شد، ایجاد همگرایی میان کشور‌های همسایه عراق در خصوص پرونده‌های مهم امنیتی و سیاسی است. تدارک برای برگزاری چنین کنفرانسی در شرایطی صورت می‌گیرد که پارلمان از مدت‌ها قبل، خود را برای استیضاح الکاظمی آماده کرده است. فاضل الفتلاوی، نماینده فراکسیون الفتح در پارلمان عراق از اقدام این فراکسیون در گردآوری امضا‌های لازم برای استیضاح مصطفی الکاظمی در جلسات آینده پارلمان خبر داد و افزود: «تلاش برای استیضاح الکاظمی همچنان ادامه دارد و پایان نیافته است و نتیجه آن پس از آغاز جلسات پارلمان در دوره آینده مشخص می‌شود.»‌الفتلاوی خاطرنشان کرد: «الکاظمی در پرونده‌های مختلف استیضاح خواهد شد. از جمله برجسته‌ترین آن‌ها وضعیت امنیتی متشنج و تأخیر در پرونده اخراج نیرو‌های امریکا از کشور است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار