کد خبر: 1057523
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تعداد مراجعین کرونایی به بیمارستان‌های استان اردبیل در دو هفته اخیر بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اصغری در جلسه ستاد کرونای شهرستان اردبیل اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که علاوه بر بیمارستان‌ امام خمینی اردبیل، بیمارستان‌های سبلان، امام رضا و دو بخش بیمارستان علوی و بوعلی نیز به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: در کنار افزایش مراجعین و تعداد بستری‌ها که به بیش از ۵۰۴ نفر رسیده، تعداد بیماران بدحال کرونایی نیز به بیش از ۱۰۴ نفر رسیده که نگرانی‌های ما را چندین برابر کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به برگزاری مراسم عروسی و دورهمی‌ها در این ایام به عنوان عامل انتشار ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده و زدن ماسک و دوری از تجمعات انجام نشود، احتمال همه‌گیری بیماری کرونا حتی در گروه‌های سنی زیر ۱۸ سال نیز دور از انتظار نخواهد بود.

اصغری افزود: به حدی مراجعین به بیمارستان‌ها زیاد شده که ما در برخی از بیمارستان‌ها تخت اضافی نداریم و مجبور هستیم بیماران را به شکل سرپایی مداوا و تعدادی از آنها را در منازل قرنطینه کنیم.

وی از همشهریان خواست تا میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به بیش از ۸۰ درصد برسانند چرا که در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حدود ۴۰ درصد است.

اصغری به واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف نیز اشاره کرد و ادامه داد: در کنار بستری شدن بیماران کرونایی، شرایط به نحوی است که همکاران ما در گروه‌های سنی مختلف و همچنین مشاغل مشغول واکسیناسیون هستند که واکسیناسیون خبرنگاران و فرهنگیان نیز از روز گذشته در استان اردبیل آغاز شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خاطر نشان کرد: ویروس دلتا کرونا بخش عظیمی از افراد جامعه را درگیر کرده و افراد با علایم اولیه سرماخوردگی باید نسبت به رعایت نقاط پیشگیری دقت کرده و از انتشار ویروس به نحوی جلوگیری کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر