کد خبر: 1057522
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
امام جمعه اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: استان اردبیل قابلیت بی‌نظیری در تبدیل شدن به قطب تولید داروهای گیاهی ، شیمیایی و نیز ظروف دارویی در کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل ‌در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست کارخانه تولید دارو در اردبیل اظهار داشت: برای ساخت و تجهیز این واحد تولیدی که روزانه تعداد 500 هزار شیشه دارو تولید می‌کند مبلغ 7 میلیون یورو سرمایه‌گذاری و زمینه اشتغال 250 نفر فراهم شده است.

وی افزود: با تکمیل دیگر فازهای این واحد تا پایان امسال برای دو هزار و 500 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده و اردبیل به قطب تولید انواع داروهای گیاهی، سرم سازی، ساکشن و نظایر آن در ایران تبدیل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل از این مجموعه تولیدی به عنوان یک واحد تولیدی کم‌نظیر در ایران یاد کرد و گفت: تمام هزینه‌های این واحد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین شده است.

عاملی افزود: این شرکت یکی از 10 شرکت فعال دارویی در ایران است و به امید خداوند با ساخت و تکمیل سه فاز دیگر این مجموعه استان اردبیل به قطب تولید انواع داروهای گیاهی ، شیمیایی و نیز ظروف دارویی در ایران تبدیل خواهد شد.

اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل نیز در این مراسم با بیان اینکه این استان ظرفیت بسیار خوبی برای کشت گیاهان دارویی دارد، گفت : سطح زیر کشت این محصولات طی هشت سال گذشته از 67 هکتار به 800 هکتار افزایش یافته و طی این مدت میزان تولید گیاهان دارویی به یک هزار تن افزایش یافته است.

بهنامجو گفت: این واحد تولیدی ‌که امروز شاهد بهره‌برداری از فاز اول آن هستیم سالانه به 12 هزار تن انواع گیاهان دارویی نیاز دارد که امید است با افزایش سطح زیر کشت این محصول و صنایع تبدیلی ذیربط علاوه بر نیاز این کارخانه مازاد آن به دیگر نقاط کشور صادر شود.

رئیس صنعت و معدن استان اردبیل نیز در این مراسم گفت : از ابتدای امسال تاکنون 80 پروانه تولیدی و صنعتی در استان اردبیل صادر شده ‌که نسبت به پارسال 38 درصد رشد دارد.

رامین صادقی افزود: تا پایان امسال 18 کارخانه و واحد صنعتی بزرگ با اشتغال‌زایی پنج هزار و 800 نفر و نیز 150 واحد تولیدی کوچک به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: استان اردبیل سال گذشته در پرداخت تسهیلات یارانه‌دار در کشور رتبه دوم را به دست آورد و امسال نیز مبلغ یک هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف جذب و برای پرداخت در اختیار بانک‌های عامل قرار گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر