کد خبر: 1057460
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
علیرضا سزاوار

با حمایت نمایندگان مجلس، بودجه‌های محرومیت‌زدایی در ردیف بودجه‌های اعتباری قرار گرفته است. بر همین اساس با هماهنگی مجلس و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه هر جا که نیاز به محرومیت‌زدایی بود، این بودجه تأمین و هزینه خواهد شد.
سال گذشته طرح جامع محرومیت‌زدایی توسط سازمان بسیج تدوین و قرار شد با حمایت و اقدام هماهنگ دولت، مجلس شورای اسلامی و سپاه اجرایی شود. این طرح در ۱۰ هزار و ۲۰۰ روستا، ۶۶۵ دهستان و یک هزار و ۸۰۷ محله حاشیه شهر‌های کشور که در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند، به مدت پنج سال اجرایی خواهد شد.
طرح‌های آبرسانی، ساخت جاده، مسکن محرومین، کارگاه‌های اشتغال و کارآفرینی، جاده‌های بین مزارع، مدارس حداکثر تا سه کلاسه در مناطق دورافتاده و سخت گذر از جمله مواردی است که در قالب طرح جامع محرومیت‌زدایی اجرا خواهد شد.
پیوند محرومیت‌زدایی سپاه و مجلس
فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس در سال‌های اخیر همکاری‌های زیادی با قرارگاه خاتم‌الانبیا داشته‌است. این قرارگاه پیمانکاری پروژه‌های بسیار مهمی را در سراسر کشور به عهده دارد که در این زمینه برای تسریع در اجرای پروژه‌ها به همکاری با فراکسیون محرومیت‌زدایی به منظور رونق بخشیدن به مناطق محروم پرداخته‌است. ضمن اینکه این فراکسیون با سپاه‌های استانی هم برای رفع محرومیت در حال همکاری است.
در همین راستا روز گذشته آیین افتتاح پروژه‌های آبرسانی روستا‌های شهرستان بابل به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه با حضور سردار دکتر سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا و علی کریمی فیروزجایی، نماینده مردم بابل برگزار شد.
کریمی فیروزجایی در این مراسم به طرح مشترک سپاه و مجلس برای محرومیت‌زدایی هم اشاره کرد و گفت: بودجه‌های محرومیت‌زدایی در ردیف بودجه‌های اعتباری قرار گرفت تا با هماهنگی مجلس و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و همچنین دستگاه‌های اجرایی هر جا که نیاز به محرومیت‌زدایی بود، این بودجه هزینه شود.
به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده بابل و عضو فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس با بیان اینکه طرح پروژه آبرسانی متعلق به ۱۶ روستا است، افزود: هشت روستا در بابل کنار منتظر طرح آبرسانی بود؛ با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا هماهنگی‌های لازم انجام شد تا با گرفتن مجوز‌ها به کمک مجلس، طرح در کمترین مدت به بهره‌برداری رسید. نباید در مازندران کمبود آب داشته باشیم. مازندران استان پرآبی است و کم آبی و بی‌آبی در این استان پذیرفتنی نیست.
حضور موفق خاتم الانبیا با وجود محدودیت‌ها
چندی قبل هم یکی دیگر از اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس با اشاره به حضور موفق قرارگاه خاتم‌الانبیا در پروژه آبرسانی به غیزانیه خواستار عملکرد این قرارگاه در پروژه آبرسانی به مناطق محروم ایلام شد و عنوان کرد: با وجود اینکه قرارگاه مطالبات بسیاری از دولت‌ها داشته ولی انتظار داریم خدمات‌رسانی خود به مناطق محروم را متوقف نکند.
سارا فلاحی افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیا حدود ۲۳ هزار میلیارد مطالبه از دولت یازدهم و معادل همین رقم از دولت دوازدهم مطالبه دارد که با وجود همه محدودیت‌ها به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار