کد خبر: 1057391
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
در روز دهم المپیک توکیو، دو فرنگی کار ایرانی با قبول شکست برابر حریفان خود از دور رقابت‌ها کنار رفتند.
وحید صابری
به گزارش جوان آنلاین؛ امروز با شروع رقابت‌های کشتی همه انتظار داشتند تا ناکامی دیگر تیم‌های ورزشی حاضر در المپیک بتوانیم مدال المپیک کسب کنیم، اما استارت ضعیف دو کشتی گیر وزن ۶۰ و ۱۳۰ کیلو در این رقابت‌ها آب سردی بر کاروان و پیکره ورزش ایران بود.

در وزن ۶۰ کیلو علیرضا نجاتی که در قرعه خوب باید کشتی گیر ارمنستانی کشتی می‌گرفت در عین ناباوری با ارائه یک کشتی ضعیف نتوانست از سد کشتی گیر ارمنستانی بگذرد در حالی که در امتیاز ۵ بر ۵ برابر بود بخاطر امتیازات درشت‌تر رقیب شکست را پذیرا شد. نجاتی با توجه به شکست رقیب ارمنستانی اش در دور دوم، فرصت حضور در شانس مجدد را هم از دست داد و خیلی زود حذف شد.

در دیگر وزن امروز در ۱۳۰ کیلو میرزازاده، در دور اول با سئوک کیم از کره جنوبی کشتی گرفت و توانست در همان ابتدا با دو بارانداز ۶ بر صفر برنده شود.

فرنگی کار کشورمان در مرحله بعد با کوبای افسانه‌ای که قهرمان سه دوره المپیک است روبرو شد که توان رقابت با لوپز را نداشت و در نهایت در یک کشتی یگ طرفه ۸ بر صفر شکست خورد. با این باخت میرزازاده باید در انتظار پیروزی لوپز مقابل رضا کایالپ ترکیه‌ای بنشیند و بعد از فینالیست شدن او، فرنگی کار ایرانی فردا می‌تواند در شانس مجدد روی تشک برود.

اسامی کشتی‌گیرانی که به نیمه نهایی روز نخست کشتی فرنگی المپیک توکیو راه پیدا کردند به شرح زیر است:
 

وزن ۶۰ کیلوگرم:
کنیچیرو فومیتا (ژاپن) - لنور تمیروف (اوکراین)
ویکتور سیوبانو (مولداوی) - لوییز آلبرتو سانچز (کوبا)

وزن ۱۳۰ کیلوگرم:
میخان لوپز (کوبا) - رضا کایالپ (ترکیه)
یاسمانی فرناندز (شیلی) - یاکوبی کاجایا (گرجستان)
رقابت‌های نیمه نهایی اوزان فوق از ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه امروز (یکشنبه) به وقت ایران آغاز خواهد شد.

رونمایی از قرعه گرایی و ساروی در روز دوم
اما فردا در ادامه مسابقات کشتی فرنگی نمایندگان تیم ملی کشورمان در دو وزن روی تشک می‌روند. وزن ۷۷ وزنی که امید زیادی برای کسب مدال المپیک توسط محمد علی گرایی وجود دارد. با توجه به قرعه کشتی صورت گرفته گرایی ابتدا باید به مصاف فلورس کوبایی برود. در صورت پیروزی در دور بعد باید با برنده کشتی گیران بلغارستان و کرواسی کشتی بگیرد. در این وزن ۱۶ نفر حضور دارند.
در دیگر وزن فردا در ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی هم می‌بایست با بودجملین الجزایری کشتی بگیرد. با توجه به این که در این وزن آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان حضور دارد بی شک ساروی کار سختی پیش رو خواهد داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار