کد خبر: 1057318
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به فوت شاعر افغان مقیم ایران، محمدسرور رجایی
فوت شاعر افغان مقیم ایران، محمدسرور رجایی در میان اصحاب فرهنگ و هنر مقیم توئیتر واکنش‌های بسیاری به همراه داشت. این شاعر افغان که با حضور در برنامه خندوانه و سرودن شعر «جان پدر کجاستی؟» در میان جامعه به شهرت بیشتری دست یافته بود به دلیل بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت. کتاب‌های «گل‌های باغ کابل»، «از دشت لیلی تا جزیره مجنون»، «مأموریت خدا» و «در آغوش قلب‌ها» از جمله آثار این شاعر افغان مقیم ایران است. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران توئیتری در خصوص فوت این شاعر آمده است.

سرویس جوان آنلاین: فوت شاعر افغان مقیم ایران، محمدسرور رجایی در میان اصحاب فرهنگ و هنر مقیم توئیتر واکنش‌های بسیاری به همراه داشت. این شاعر افغان که با حضور در برنامه خندوانه و سرودن شعر «جان پدر کجاستی؟» در میان جامعه به شهرت بیشتری دست یافته بود به دلیل بیماری کرونا دار فانی را وداع گفت. کتاب‌های «گل‌های باغ کابل»، «از دشت لیلی تا جزیره مجنون»، «مأموریت خدا» و «در آغوش قلب‌ها» از جمله آثار این شاعر افغان مقیم ایران است. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران توئیتری در خصوص فوت این شاعر آمده است.

محمدرضا جوادی‌یگانه:
محمدسَرور رجایی، محقق و نویسنده افغانستانی که در عین بی‌وطنی، ایران وطن فرهنگی‌اش بود و خاطرات خون‌شریکی ایران و افغانستان (رزمندگان افغانستانی جنگ عراق با ایران و شهدای ایرانی جنگ در افغانستان) را نوشته بود، به دلیل کرونا از دنیا رفت. ما هم با مردم افغانستان غم‌شریکیم.
جواد جلالی:
محمدسرور رجایی عزیز! دوبار دلمون رو سوزوندی، یه بار وقتی که در برنامه کتا‌ب‌باز «جان پدر کجاستی» را سرودی، یه بار هم در روز عید غدیر که از این سیاره رنج پر کشیدی و رفتی که رفتی.
محمد وثوق‌کیا:
محمدسرور رجایی شاعر و پژوهشگر افغانستانی مقیم ایران بر اثر کرونا درگذشت. «گل‌های باغ کابل» مجموعه شعر کودکان، «از دشت لیلی تا جزیره مجنون»، «مأموریت خدا» مجموعه خاطرات احمدرضا سعیدی و «در آغوش قلب‌ها» (مجموعه شعر و خاطره) از جمله آثار این شاعر فارسی‌زبان است.
محمد یاراحمدی:
مرحوم رجایی را کوتاه در دوره همکاری با مجله راه تجربه کردم؛ مرد نازنین و متعادلی بود. از شمار دو چشم یک تن کم؛ از شمار خرد هزاران بیش. جایش سبز.
الهام عابدینی:
متأسفانه آقای سرور رجایی، نویسنده افغانستانی ساکن در ایران، فوت کردند. ایشون چند کتاب درباره شهدا و رزمندگان افغانستانی در جنگ تحمیلی علیه ایران نوشته بودن؛ هرچند به دلیل محدودیت سفر بین شهری برای اتباع، خیلی سخت بود. روحشان شاد. خرداد میزبان ایشون در درخت دوستیِ شبکه خبر بودیم.
صالح ابراهیم (کاربر افغان):
شعری از زنده‌یاد محمدسرور رجایی، شاعر، نویسنده و پژوهشگر کشورمان که در عرصه فرهنگ مشترک انقلاب اسلامی تلاش‌های فراوان انجام دادن: ما دو همسایه هم، حامی هم، بیداریم/ حرمت شادی هم، حرمت غم را داریم.
سیدثارالله ظهوری:
خبر درگذشت نویسنده ارزشی جامعه مهاجر افغانستان جناب آقای محمدسرور رجایی در روز عید غدیر تکان‌دهنده بود... خداوند با حضرت امیرالمؤمنین (ع) محشورش فرماید.
عابد اکبری:
متأسفانه جناب آقای سرور رجایی دوست‌داشتنی، نویسنده و شاعر افغانستانی در اثر ابتلا به کرونا درگذشت. قرار بود سه شنبه برای کتاب ارزشمند ایشان «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» آیین رونمایی برگزار کنیم. روحش شاد...
محمدحسین صادقی:
آقای سرور رجایی، نویسنده افغانستانی حدود دو ماه قبل در شبکه خبر مهمان ما بودند. آخرش گفتند وقتی رفته بودن خندوانه، رامبد جوان در صفحه‌اش عکس گذاشت و اون‌قدر برخی توهین کردن که مجبور شد عکس رو برداره، اما امیدوارم به شما‌ها چیزی نگن؛ آقای نویسنده، حضور شما غنیمت بود، روحتان شاد...
ابراهیم نصیری:
خالق جان پدر کجاستی امشب مهمان سفره حضرت پدر است. رضوان خدا بر محمدسرور رجایی. تسلیت خدمت برادران و خواهران خوب افغانستانی‌مون. به صلواتی مهمانشان کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار