کد خبر: 1057073
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
جمعه شب با برگزاری هفته آخر لیگ از قهرمان لیگ بیستم رونمایی می‌شود
لیگ برتر فوتبال جمعه در حالی به پایان می‌رسد که رقابت داغی بین پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی شکل گرفته است. پرسپولیس به دنبال پنجمین قهرمانی متوالی است و سپاهان بعد از شش سال جام می‌خواهد.
سعید احمدیان

لیگ برتر فوتبال جمعه در حالی به پایان می‌رسد که رقابت داغی بین پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی شکل گرفته است. پرسپولیس به دنبال پنجمین قهرمانی متوالی است و سپاهان بعد از شش سال جام می‌خواهد.
لیگ بیستم جمعه به ایستگاه آخر می‌رسد. پس از یک ماراتن ۱۰ ماهه، رقابت‌هایی که از ۱۶ آبان ۹۹ زنگ آغاز آن زده شد و جمعه هشتم مرداد زنگ پایان آن نواخته می‌شود، برخلاف دوره‌های گذشته این‌بار هم تکلیف قهرمانی و هم سقوط به روز آخر کشیده شده است تا لیگ تا دقیقه ۹۰ با بالاترین هیجان همراه باشد. هم در بالای جدول جنگ قهرمانی نوید یک جمعه جذاب را می‌دهد و هم در پایین جدول جنگ سقوط حساسیت‌ها را بیشتر از هر زمان دیگری کرده است. پس خودتان را برای یک جمعه داغ آماده کنید که با فوتبال می‌توانید ۹۰ دقیقه جذاب را پیش‌رو داشته باشید.
جام قرمز می‌شود یا زرد؟
اگر در چند فصل گذشته پرسپولیسی‌ها در هفته آخر خیال‌شان از قهرمانی راحت بود و از چند هفته قبلش جام را برای خودشان رزرو کرده بودند، اما حکایت بیستمین دوره لیگ فرق می‌کند و این‌بار تکلیف رونمایی از قهرمان به هفته آخر کشیده شده و یکی از داغ‌ترین جدال‌ها برای رسیدن به جام را در هفته سی‌ام لیگ شاهد خواهیم بود.
پرسپولیس یا سپاهان؛ دو تیمی که کاپیتان یکی از آن‌ها جمعه شب جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد. پرسپولیس با ۶۴ امتیاز و سپاهان با ۶۲ امتیاز تنها تیم‌هایی هستند که تا هفته پایانی شانس‌شان را برای بردن جام حفظ کرده‌اند و سرانجام قرار است پس از پایان بازی‌های روز جمعه این دوئل جذاب با حک شدن نام یکی از این تیم‌ها روی جام قهرمانی لیگ بیستم به پایان برسد.
پرسپولیس با توجه به اختلاف دو امتیازی با سپاهان، همه چیز را برای قهرمانی در دست خود می‌بیند. آن‌ها در هفته آخر باید روز جمعه به مصاف پیکان بروند. با توجه به شرایط جدول، شاگردان یحیی گل‌محمدی با پیروزی می‌توانند جشن قهرمانی بگیرند و جام را همچنان در اختیار خودشان داشته باشند. البته قرمزپوشان با توجه به تفاضل گل بهتری که نسبت به سپاهان دارند، حتی در صورت یک مساوی هم دست‌شان به جام می‌رسد، البته در صورتی که سپاهان حریفش را با بیش از سه گل شکست ندهد. به همین خاطر پرسپولیسی‌ها که در هفت بازی اخیرشان شش برد داشته‌اند و در کل لیگ تنها یک باخت در کارنامه‌شان ثبت شده برای تکرار برد دور رفت مقابل پیکان به میدان می‌روند. تیمی که هدایت آن را مهدی تارتار برعهده دارد، نامی آشنا برای پرسپولیسی‌ها که می‌تواند جذابیت‌ها بازی جمعه را بیشتر کند. هرچند پیکانی‌ها که با ۴۰ امتیاز تیم هفتم جدول هستند، نتیجه این مسابقه تغییر محسوسی در جدول برای‌شان ایجاد نمی‌کند، اما آن‌ها ۹ هفته است که نباخته‌اند و حریف دست و پا بسته‌ای برای قرمز‌ها نخواهند بود.
با این حال انگیزه بالای پرسپولیسی‌ها برای پنجمین قهرمانی در لیگ برتر که رکورد تاریخی‌شان را دست نیافتنی‌تر می‌کند، برگ برنده گل‌محمدی و شاگردانش در روز جمعه است که با داشتن مهاجمانی آماده و گلزن مانند شهریار مغانلو، مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر، کمتر دروازه‌ای مقابل‌شان بسته می‌ماند.
سپاهان برخلاف پرسپولیس، مسیر سخت‌تری برای رسیدن به جام پیش‌رو دارد. شاگردان محرم نویدکیا علاوه بر اختلاف دو امتیازی با پرسپولیس با یک حریف سرسخت به نام استقلال در بازی آخرشان در روز جمعه باید بجنگند. برخلاف پرسپولیس، قهرمانی سپاهان در دست خودشان نیست و آن‌ها علاوه بر نتیجه‌ای که باید در بازی شماره سی‌ام خودشان بگیرند، باید گوش به زنگ نتیجه‌ای باشند که از ورزشگاه شهر قدس و بازی پیکان و پرسپولیس به دست می‌آید. سپاهان که در شش بازی آخرش چهار برد و دو مساوی داشته، برخلاف هفته‌های اول نیم‌فصل اول لیگ بیستم در ادامه فصل با محرم نویدکیا در قامت یک مدعی ظاهر شد تا پس از شش سال جام را به اصفهان ببرند. سپاهانی‌ها، اما برای قهرمانی باید چشم‌شان به ساق‌های بازیکنان پیکان و همچنین مهاجمان خودشان برای باز کردن دروازه استقلال باشد، شرایطی که شانس آن‌ها را نسبت به پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ بیستم کمتر می‌کند.
کار سپاهان وقتی سخت‌تر می‌شود که حریف‌شان یعنی استقلال هم در بهترین شرایط قرار دارد. شاگردان فرهاد مجیدی که با ۵۶ امتیاز سومی‌شان را در لیگ قطعی کرده‌اند با پنج برد که چهار برد آن متوالی بوده است در شش بازی آخر مهارناپذیر نشان دادند و اگر دو باخت متوالی آبی‌ها برابر ذوب و پرسپولیس در هفته‌های ۲۲ و ۲۳ نبود، این تیم هم می‌توانست ضلع دیگر قهرمانی لیگ بیستم باشد. اگرچه نتیجه بازی جمعه در جایگاه آبی‌ها تغییری ایجاد نمی‌کند، اما با توجه به باخت ۲ بر صفر دور رفت، دیدار جمعه با سپاهان جنبه انتقامی برای مجیدی و شاگردانش دارد.
سایپا، ذوب یا نفت مسجدسلیمان؟
پس از سقوط ماشین‌سازی که با ۱۴ امتیاز از چند روز قبل قطعی شده بود، چهره دیگر تیم سقوط کرده از بین سه تیم سایپا و ذوب‌آهن ۲۶ امتیازی و نفت مسجدسلیمان ۲۸ امتیازی مشخص خواهد شد. در هفته آخر سایپا مهمان تراکتور است، ذوب‌آهن در اصفهان از مس رفسنجان میزبانی می‌کند و نفت مسجدسلیمان هم به دیدار آلومینیوم اراک می‌رود. سه مسابقه‌ای که نتایج آن از تیم دوم سقوط‌کننده به لیگ دسته اول رونمایی می‌کند. البته مسجدسلیمانی‌ها تنها با یک مساوی هم می‌توانند جشن بقا بگیرند، بنابراین سایپا و ذوب شرایط سخت‌تری برای ماندن دارند، دو تیمی که از ابتدای برگزاری لیگ برتر تاکنون سقوط نکرده‌اند و در همه دوره‌ها حضور داشته‌اند.
جنگ چهارمی برای سهمیه احتمالی
در سایر بازی‌های هفته پایانی لیگ، روز جمعه صنعت نفت با ماشین‌سازی سقوط کرده بازی می‌کند، گل‌گهر به مصاف نساجی می‌رود و پدیده مقابل فولاد قرار می‌گیرد. رقابت گل‌گهر ۴۴ امتیازی، فولاد ۴۳ امتیازی و تراکتور ۴۲‌امتیازی برای رسیدن به رده چهارم جذاب خواهد بود، به خصوص که در صورت قهرمانی استقلال در جام حذفی، تیم چهارم لیگ سهمیه لیگ قهرمانان را به دست می‌آورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار