کد خبر: 1056949
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
ترک‌تازی والیبال در آوردگاه توکیو ۲۰۲۰
کمتر کسی روی او حساب می‌کرد، اما آقایی عزمش را جزم کرد تا در توکیو ۲۰۲۰ بدرخشد. بانوی بدمینتون‌باز کشورمان با سهمیه دیرهنگامی که به دست آورد، خون تازه‌ای به رگ‌های این رشته تزریق کرد و در شروع رقابتش در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزش جهان گل کاشت. بعد از نازنین ملایی این ثریا آقایی بود که خوش درخشید و در عین ناباوری کاری کرد کارستان. پیروزی او یک تاریخ‌سازی بود برای بدمینتونی که کوچک‌ترین امیدی به کسب موفقیت در آوردگاه المپیک نداشت.
شیوا نوروزی

سرویس ورزشی جوان آنلاین: کمتر کسی روی او حساب می‌کرد، اما آقایی عزمش را جزم کرد تا در توکیو ۲۰۲۰ بدرخشد. بانوی بدمینتون‌باز کشورمان با سهمیه دیرهنگامی که به دست آورد، خون تازه‌ای به رگ‌های این رشته تزریق کرد و در شروع رقابتش در بزرگ‌ترین آوردگاه ورزش جهان گل کاشت. بعد از نازنین ملایی این ثریا آقایی بود که خوش درخشید و در عین ناباوری کاری کرد کارستان. پیروزی او یک تاریخ‌سازی بود برای بدمینتونی که کوچک‌ترین امیدی به کسب موفقیت در آوردگاه المپیک نداشت.

روز چهارم هرچند با پیروزی خوب والیبال آغاز شد، اما در این میان برتری ثریا آقایی مقابل حریف مالدیوی رنگ و بوی دیگری داشت تا بانوان ایران همچنان در المپیک بدرخشند. آقایی حالا در شرایطی از آرزو‌های بزرگ‌ترش حرف می‌زند که بامداد فردا باید در مسابقه دوم خود به مصاف حریف چینی برود: «در هیچ مسابقه‌ای برای باخت بازی نکرده‌ام و می‌خواهم با پیروزی بر حریف چینی تحقق یک رؤیای دیگر را تجربه کنم. حریفم را می‌شناختم و بازی‌هایش را آنالیز کرده بودم. او و خواهرش دو نفری بازی می‌کنند و از بهترین‌های کشور خودشان هستند. بازی خوبی انجام دادم، کلی انگیزه داشتم و تمام تلاشم را کردم تا آنچه برایم می‌ماند کسب نخستین پیروزی در المپیک باشد.»
آقایی بهتر از هر کس دیگری می‌داند که رویارویی با حریف چینی دشوار است، برای همین از همه مردم خواسته برای موفقیتش دعا کنند: «او نفر اول در کشور چین است و رنکینگ هشت دنیا را در اختیار دارد. قطعاً بازی سختی دارم، اما هدفم مشخص است؛ انجام بهترین مسابقه با نهایت تلاش. از گروه ما یک نفر صعود می‌کند و هر اتفاقی ممکن است در ورزش بیفتد. از روزی که سهمیه‌ام قطعی شد ژاپن، توکیو و حتی این سالن را در ذهنم تصویرسازی کردم، لحظه به لحظه‌اش را با تمام جزییات. من استرس داشتم و این طبیعی است. پنج ماه قبل پایم را جراحی کرده بودم و این اولین مسابقه جدی‌ام بود که در آن شرکت می‌کردم. گام به گام قدم برمی‌دارم و می‌خواهم ابتدا وارد جدول اصلی شوم و سپس به مسیرم ادامه دهم. مردم دعا کنند تا اتفاق‌های خوبی برایم بیفتد. در ایران و از وقتی که من سهمیه گرفته‌ام، دختران بیشتر به این رشته علاقه‌مند شده‌اند. خوشحالم که دلیل این تغییر من بودم و امیدوارم اتفاق‌های بهتری برای بدمینتون در ایران بیفتد.»
ونزوئلا حریف نبود
روز خوب ورزش ایران در المپیک توکیو با پیروزی قاطعانه تیم ملی والیبال تکمیل شد. شاگردان آلکنو بعد از گذشتن از سد لهستانی‌های پرمدعا، تیم ملی ونزوئلا را بی‌دردسر ۳ بر صفر شکست دادند. والیبالیست‌های کشورمان در مصاف با ونزوئلا کم‌اشتباه ظاهر شدند و با کسب ۳۹ امتیاز در آبشار و ۱۰ امتیاز در دفاع تور عملکرد خوبی ارائه دادند. فردا سومین بازی ما برابر کانادا برگزار می‌شود و سرمربی تیم ملی از نتایج تیمش تا اینجا راضی است: «قبل از بازی اصلاً حس خوبی به دیدار مقابل ونزوئلا نداشتم. این بازی حتی از مسابقه مقابل لهستان هم برای من سخت‌تر بود. از چیزی نمی‌ترسم و آماده‌ام برای مسابقات پیش‌رو. به آینده‌ای دورتر از بازی بعد می‌اندیشم و بازی به بازی برنامه‌ریزی می‌کنم.»
باخت ناعادلانه بوکس
شاهین موسوی برخلاف انتظار‌ها موفق به شکست حریف ژاپنی نشد و وداع زودهنگامی را با المپیک داشت. بوکسور وزن ۷۵ کیلوگرم ایران به موری واکی باخت و از رسیدن به مرحله یک‌هشتم نهایی بازماند. البته استکی، سرمربی تیم ملی در گفتگو با تسنیم اعمال نفوذ داوران به نفع بوکسور میزبان را علت باخت موسوی اعلام کرد: «شاهین مبارزه نزدیکی را با بوکسور ژاپنی انجام داد و در نهایت با رأی داوران ۳ بر ۲ مغلوب شد که می‌توانست نتیجه برعکس باشد. دنبال بهانه نیستم، اما کارشناسان می‌تواند مسابقه را ببینند و قضاوت کنند. از عملکرد شاهین راضی بودم. او کار خود را انجام داد و زحمتش را کشید، اما در نهایت میزبانی در اعلام نتیجه تأثیر داشت.»
کار بزرگ بالسینی
متین بالسینی در ۲۰۰ متر پروانه در مرحله مقدماتی به آب زد. شناگر جوان ایران در حضور قدرت‌های اول دنیا با ثبت رکورد ۹۷/۵۹/۱ در گروه خود دوم شد. ملی‌پوش ۲۰ ساله کشورمان موفق به شکستن رکورد ملی این ماده هم شد، اما از راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی بازماند. بالسینی اگرچه در توکیو دست‌تن‌ها بود، اما از اینکه به قولش عمل کرده ابراز رضایت کرد و قول موفقیت در بازی‌های آسیایی را داد: «توانستم به قولم عمل کنم و برای اولین بار ۲۰۰ متر پروانه را در بازی‌های المپیک زیر دو دقیقه شنا کنم. مربی‌ام با من نبود و تمام کار‌ها را خودم انجام دادم که این موضوع خیلی اذیتم می‌کرد. این قول را می‌دهم که در بازی‌های آسیایی در چندین رشته فینالیست شوم و شاید حتی بتوانیم به مدال هم برسیم. برای المپیک پاریس هم قول می‌دهم که شنای ایران یک فینالیست داشته باشد.»
برنامه امروز و فردا
پنج نماینده المپیکی ایران امروز به جنگ حریفان می‌روند. هانیه رستمیان و جواد فروغی در ۱۰ متر تپانچه بادی مختلط و نجمه خدمتی، مهیار صداقت و آرمینا صادقیان در ۱۰ متر تفنگ بادی مختلط در خط شلیک قرار می‌گیرند. در تیراندازی با کمان هم میلاد وزیری به میدان می‌رود.

امان از کرونا

کرونا دست از سرما برنمی‌دارد؛ از یک طرف هر روز موجی تازه رو می‌کند و از طرف دیگر هم ابتلا به کرونا فرصت حضور در المپیک را از ملی‌پوش دوومیدانی گرفت. مثبت شدن تست کرونای مهدی پیرجهان یک روز قبل از اعزام به توکیو همه را شوکه کرد. دونده ۴۰۰ متر بامانع ایران سهمیه‌اش را از طریق رنکینگ جهانی گرفته بود و با اینکه از ۱۲ روز پیش در هتل قرنطینه شده بود، اما با مثبت شدن تستش آرزوهایش نقش برآب شد. هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دوومیدانی درگفت‌وگو با ایسنا خبر قرنطینه پیرجهان را تأیید کرد، اما در خصوص اینکه این ورزشکار المپیکی قرنطینه را شکسته یا نه جواب دقیقی نداد: «نمی‌دانم قرنطینه را شکسته یا نه. نمی‌توانم به ورزشکار بگویم جایی نرود. آن‌ها باید خودشان حواس‌شان را جمع کنند. پیرجهان از همه بیشتر رعایت می‌کرد، اما متأسفانه این اتفاق افتاد. او واکسن هم زده بود. با او صحبت کردم و شوکه بود. واقعاً سخت است ورزشکاری یک سال زحمت بکشد و این اتفاق برایش بیفتد. ما تمام شرایط را برای او مهیا کردیم، اگر خانه می‌گرفتیم و آنجا مبتلا می‌شد هم می‌گفتند چرا هتل نگرفتید.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار