کد خبر: 1056934
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
استان‌های جنوبی کشور به خصوص هرمزگان و خوزستان زیر پوشش طرح‌های مختلفی از قرارگاه محرومیت زدایی سپاه قرار گرفته‌اند. توزیع بیش از ۶ هزار جهیزیه، ایجاد اشتغال برای جوانان و تأمین آب از اقدامات اصلی قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه در استان‌های جنوبی در هفته‌های اخیر بوده‌است. در همین زمینه روز گذشته فرمانده قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه هم اولویت اصلی این قرارگاه را تأمین آب مناطق محروم دانست.
علیرضا سزاوار

استان‌های جنوبی کشور به خصوص هرمزگان و خوزستان زیر پوشش طرح‌های مختلفی از قرارگاه محرومیت زدایی سپاه قرار گرفته‌اند. توزیع بیش از ۶ هزار جهیزیه، ایجاد اشتغال برای جوانان و تأمین آب از اقدامات اصلی قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه در استان‌های جنوبی در هفته‌های اخیر بوده‌است. در همین زمینه روز گذشته فرمانده قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه هم اولویت اصلی این قرارگاه را تأمین آب مناطق محروم دانست.
قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه از دو سال قبل و با ساخت ۱۵ هزار منزل مسکونی برای محرومان در شهرستان‌های محروم، به مسکن‌سازی گسترده هم ورود کرد. این اقدام در سال گذشته هم پیگیری شد و به گفته فرمانده قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی، ساخت مسکن برای محرومان امسال هم ادامه خواهد داشت.
کمک به حل تنش آبی در ۷۳ نقطه خوزستان
قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه در سال ۹۳ و از دل قرارگاه خاتم الانبیا (ص) متولد شد. این قرارگاه تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار طرح عمرانی را اجرایی کرده‌است. این نهاد اکنون در تمام نیرو‌های سپاه از نیروی قدس تا نیروی هوافضا، مشغول خدمات دهی به محرومان و کمک به دولت در محرومیت‌زدایی است.
در سال‌های اخیر قرارگاه محرومیت زدایی معضلات مهمی مثل اشتغال، آبرسانی، امنیت غذایی، ازدواج آسان، مسکن مددجویان و احداث مدرسه را با اولویت مناطق مرزی و مناطق محروم در دستور کار قرار داده‌است. به موازات مناطق مرزی و محروم، رفع مشکلات مناطق صعب‌العبور و حاشیه‌نشین هم در این قرارگاه پیگیری می‌شود.
از اواخر تیرماه قرار گاه محرومیت‌زدایی به دستور فرماندهی کل سپاه پاسداران، برای رفع تنش آبی در مناطق محروم خوزستان به کمک دولت آمد. با توجه به مشکلات بی‌آبی و کم‌آبی در مناطق مختلف کشور، سرلشکر سلامی دستور ویژه برای رسیدگی به مشکلات روستا‌های کم آب را صادر کرد. تأمین لوله‌های آب برای حل تنش آبی در ۷۳ نقطه از استان خوزستان هم از اقدامات اخیر قرار‌گاه محرومیت‌زدایی بود. خدمت‌رسانی، اما فقط به خوزستان محدود نشد و این قرارگاه در استان‌های هرمزگان و کرمان هم طرح‌های مختلفی را به سرانجام رسانده‌است.
برگزاری ازدواج آسان برای کمک به تولید داخل
در همین راستا فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی، روز گذشته با تأکید براینکه تأمین آب و ایجاد اشتغال مهم‌ترین اولویت‌های سپاه است به تسنیم گفت: سپاه در قالب حمایت و ترویج ازدواج آسان برنامه‌های بسیار خوبی دارد که سبب می‌شود والدین و زوج‌ها از برگزاری چنین مراسمات خوبی استقبال کنند. مردم نجیب هرمزگان هم در رزمایش‌های مواسات و همدلی در روز‌های اخیر تلاش زیادی کردند و خوش درخشیدند.
سردار سیدضیاءالدین حزنی افزود: برنامه‌های محرومیت‌زدایی در سراسر کشور برگزار می‌شود و سپاه با تمام توان نسبت به این امر اقدام کرده‌است. هدف دیگر ما از برگزاری مراسم‌های ازدواج آسان، کمک به تولید داخلی و رونق گرفتن کارخانه‌هایی است که محصولات ایرانی می‌سازند و روانه بازار می‌کنند. وی تصریح کرد: در حوزه محرومیت‌زدایی نیز اولویت اصلی سپاه تأمین آب و ایجاد اشتغال برای جوانان است، اما احداث مدرسه، مسجد، منازل و راه نیز از دیگر برنامه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه است. امسال هم ساخت مسکن محرومان را با تمام توان ادامه می‌دهیم. ضمن اینکه از مردم هرمزگان که مردمان نجیب و ولایتمداری هستند و به خاطر تلاش‌هایی که داشتند و در سطح کشور در حوزه کمک‌های مؤمنانه خوش درخشیدند، تقدیر و تشکر می‌کنم.
توزیع بیش از ۶ هزار جهیزیه
سردار حزنی در آیین ازدواج آسان و اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان هم که روز یک‌شنبه در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف سپاه پاسداران ترویج ازدواج آسان در جامعه بود و ایام کرونایی فرصت مناسبی را به وجود آورده که از آن باید برای این مهم به‌خوبی بهره برد. ترویج ازدواج در جامعه برکات بسیاری دارد و باید تلاش کنیم برای این مهم موجی در جامعه به راه بیندازیم.
مشاور فرمانده کل سپاه افزود: در استان هرمزگان تاکنون ۶ هزار و ۱۸۰ سری جهیزیه توسط رده‌های مختلف سپاه پاسداران بین زوج‌های جوان توزیع شده‌است. برنامه داریم ۲ هزار سری جهیزیه دیگر در استان هرمزگان توسط رده‌های مختلف سپاه پاسداران در سال ۱۴۰۰ توزیع شود.
اقدامات جهادی یکماهه در کرمان
این در حالی است که در هفته‌های اخیر قرارگاه محرومیت‌زدایی برای حل مشکل آب شرب کرمان هم به میدان آمد و اعتبارات خوبی برای حل این مشکل اختصاص داد. افتتاح یک سالن ورزشی، تکمیل شش مدرسه و مسجد، احیا و لایروبی هفت قنات و آبرسانی کامل به ۴۵ روستا از اقدامات قرارگاه در یک ماه اخیر کرمان بود. استان کرمان جزو چهار استانی است که به شدت با کمبود آب مواجه است.
در واقع رویکرد سپاه در کمک‌های مؤمنانه تغییر کرده و اهدای جهیزیه، کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، اشتغال خرد، ساخت مسکن محرومان و مددجویان و ورود به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله اقدامات جدید محرومیت‌زدایی سپاه است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
لیلا حکمی طوسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
0
0
با سلام و عرض ادب خواستم بپرسم چطور میشه با کسانی که به مناطق محروم میروند و کمک میکنند همراه شد وبه گروه انها پیوست؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار