کد خبر: 1056872
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل:
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار در اردبیل پرداخت شد که از سال ۹۶ با جهش میزان تسهیلات در استان روبه‌رو هستیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهروز رحیم زاده با اشاره به افزایش سقف تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار در اردبیل اظهار کرد: از سال ۹۶ به اکنون از ۴۱۵ میلیارد تومان اعتبار سهم استان از محل قانون حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری ۳۳۱ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مطابق قانون تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی به منظور ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت پرداخت شد افزود: تعداد ۳ هزار ۳۲۱ طرح اشتغالزا با اجرای این طرح و با دریافت تسهیلات ارزان قیمت وارد چرخه اقتصادی شدند.

این مسئول با تاکید بر اینکه عمل نظارت همزمان با اعطای تسهیلات به طرح‌ها انجام می‌شود افزود: هرگونه انحراف از اجرای طرح یا عدم انجام تعهد اشتغال به ازای دریافت هر ۱۵۰ میلیون تومان پس از تذکر کتبی منجر به تبدیل به دین و بازگشت تسهیلات با نرخ سود ۲۴ درصد خواهد شد.

رحیم‌زاده عنوان کرد: مطابق با آئین نامه جدید آن دسته از طرح‌هایی که تا قبل از سال ۹۹ تسهیلات خود را دریافت کرده و با توجه به تورم موفق به اتمام و بهره برداری نشده اند با تأیید کمیته فنی می‌توانند از تسهیلات متمم بهره مند شوند.

وی با عنوان اینکه تسهیلات اشتغال روستایی توسط چهار بانک توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید در حال پرداخت است تصریح کرد: بانک‌های عامل با تسریع در انجام هماهنگی‌های لازم فرایند پرداخت تسهیلات به طرح‌های نیمه تمام را آغاز کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین با تاکید بر اینکه بانک‌ها تکلیف متقاضیان تسهیلات را در همان ابتدای کار مشخص کنند گفت: به دلیل محدودیت منابع، بانک‌ها بر اساس اولویت و ضریب پیشرفت طرح‌ها اقدام به پرداخت تسهیلات متمم کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر