کد خبر: 1056851
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور می‌شود و در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال شرق کشور موجب بارش باران، گاهی وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید می‌شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: براساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، رشد ابر و بارش پراکنده برای برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود، این شرایط امروز برای استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی در بعدازظهر و اوایل شب و فردا برای برخی نقاط استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی رخ خواهد داد.

سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور می‌شود، روز‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه برای شمال غرب، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال شرق کشور بارش باران، گاهی وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش طی این مدت در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود.

از چهارشنبه تا آخر هفته جاری با نفوذ جریانات خنک شمالی، مناطق شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش دما خواهند داشت و در سایر مناطق کشور ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد از گرمای هوا کاسته خواهد شد.

از امروز تا اواخر هفته در شمال شرق، شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید پدیده غالب است و در برخی مناطق به‌ویژه شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان باعث خیزش گرد و خاک یا توفان گرد و خاک همراه با کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود.

امروز و از اواخر وقت فردا تا آخر هفته جاری دریای خزر و طی پنج روز آینده مناطق شرقی دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

طی امروز و فردا اهواز با بالاترین دمای ۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای بیشینه ۲۸ و ۲۷ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار