کد خبر: 1056849
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
سردار حمیدی اعلام کرد
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: نزدیک به ۹۸ هزار و ۳۱۱ هزار نفر در قالب طرح موتوریار آموزش میدانی دیدند و ۲ درصد حوادث و تخلفات مربوط به موتورسیکلت سواران کاهش داشته است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به اتمام تعطیلات ۶ روزه، از روز جاری با عادی شدن تردد‌ها وضعیت ترافیکی نسبت به چند روز قبل افزایش قابل توجهی داشته و طرح‌ها و محدودیت‌های ترافیکی پلیس راهور اعم از طرح ترافیک، طرح ممنوعیت تردد شبانه و … همانند قبل برابر قوانین، مقررات و مصوبات از امروز مجدد اجرا می‌شود که رعایت آن‌ها از سوی شهروندان انتظار می‌رود.

وی افزود: نزدیک به ۹۸ هزار و ۳۱۱ هزار نفر در قالب طرح موتوریار آموزش میدانی دیدند و موتورسیکلت‌هایشان به پارکینگ نرفت، ۲ درصد حوادث و تخلفات مربوط به موتورسیکلت سواران کاهش داشته است.

سردار حمیدی گفت: موتور یار اقدامات سلبی پلیس در برخورد با موتورسیکلت سواران را صفر کرد و سبب شد موتورسیکلت سواران آموزش‌های لازم را هم ببینند.

اصلاح ۷۶ نقطه حادثه خیز

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: ۷۶ نقطه حادثه خیز از ۵۳۶ محله حادثه خیز در ۳ ماهه اول سال اصلاح شد.

وی با اشاره به طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز به ویژه رانندگان پرخطر گفت: ۲ هزار و ۸۱۸ نفر از رانندگانی که تخلفات حادثه خیز داشتند را فراخواندیم و آموزش‌های لازم را به آن‌ها دادیم تا اگر مجدد مرتکب این تخلفات شدند جریمه‌های آن‌ها را با هماهنگی مراجع قضائی بالا ببریم.

حمیدی گفت: ۵ هزار و ۸۹۳ دستگاه موتورسیکلت‌هایی که در پارکینگ‌ها رسوب کرده بودند را ترخیص کردیم، همچنین ۷۲۰ دستگاه خودروی رسوبی هم ترخیص کردیم.

وجود ۱۰ هزار خودروی رسوبی در پارکینگ‌ها

به گفته رئیس پلیس راهور پایتخت حدود ۱۰ هزار خودرو پارکینگ‌های پایتخت رسوب کرده اند.

وی افزود: در برنامه داریم ناوگان باز سطح شهر تهران را ساماندهی کنیم، برابر قانون مسئولیت ساماندهی در شهر‌ها با شهرداری و در جاده‌ها با وزارت راه است و پلیس تنها ناظر است، که فرای وظایف خود می‌خواهیم به این امر ورود کنیم.

حمیدی گفت:۱۴ درصد در حوزه برخورد با تخلفات حادثه خیز رشد داشتیم، زمان حضور همکاران ما در صحنه تصادف حدود ۱۰ دقیقه است البته در تلاش هستیم این زمان را کاهش دهیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت گفت: طی سه ماه گذشته برای سومین سال متوالی در حوزه تصادفات کاهش داشته ایم.

روزانه ۲ هزار تصادف در تهران داریم

وی گفت: میانگین در شهر تهران روزانه ۲ هزار تصادف خسارتی، جرحی و بعضاً فوتی داریم، این عدد به هزار فقره تصادف هم کاهش دارد.

حمیدی بیان کرد: برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری برنامه‌های ترافیکی خاصی داریم تا این مراسم با توجه به مهمانانی که دارد به نحو احسن برگزار شود و مردم مشکل ترافیکی نداشته باشند و البته که این طرح‌ها را به موقع از قبل اطلاع رسانی می‌کنیم.

برخورد قاطع با رشوه بگیران و رشوه دهندگان

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ما با رشوه دهندگان و رشوه بگیران در مجموعه پلیس تهران بزرگ برخورد قاطعانه داریم، چند برابر مبلغ رشوه به مأموران خود که رشوه نگرفته اند پاداش می‌دهیم و با آن‌هایی که رشوه گرفته اند هم برخورد کرده ایم.

وی بیان کرد: وقتی برق شهر قطع می‌شود با مشکلات ترافیکی مواجه می‌شویم که برای حل این مشکل برنامه‌های خاصی داریم به عنوان مثال خارج شدن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی از سیستم برق سراسری یکی از آن‌ها هست.

وی گفت: دلیل اینکه برای برخی افراد پیامک‌های اشتباه جریمه ارسال می‌شود، دستکاری و مخدوش کردن پلاک‌ها هست.

سردار حمیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پلیس با خودرویی که در آن سگ حضور داشته باشد، برخورد می‌کند، گفت: بله قطعاً برخورد می‌شود، خودرو توقیف و جریمه می‌شود چراکه حضور حیوانات بدون جعبه و محفظه نگه دارنده داخل ماشین باعث حواس پرتی می‌شود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار