کد خبر: 1056823
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ۱.۵ میلیون کودک در دنیا والدین، پدربزرگ و مادربزرگ یا دیگر سرپرستان خود را به علت کووید ۱۹ از دست داده اند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به نقل از مدیسن نت، «سوزان هیلیس»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، در این باره می‌گوید: «از هر دو مرگ کرونایی در سراسر جهان، یک کودک با مرگ پدر یا مادر یا سرپرست خود روبرو می‌شود. تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۱، ۱.۵ میلیون کودک با این پیامد غم انگیز مواجه شدند و این تعداد با پیشرفت پاندمی افزایش خواهد یافت.»

برای رسیدن به این نتیجه گیری، محققان داده‌های ۲۱ کشور را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و یافته‌ها را برای ارائه برآورد‌های جهانی برون یابی کردند. آن‌ها متذکر شدند که نتایج آن‌ها احتمالاً کمتر از ارقام واقعی است.

به گفته محققان، کودکانی که والد اصلی یا سرپرست خود را از دست داده اند در معرض تأثیرات مضر کوتاه مدت و طولانی مدت بر سلامتی، امنیت و آرامش، از جمله افزایش خطر ابتلاء به بیماری، آزار جسمی، خشونت جنسی و بارداری در نوجوانی قرار دارند.

محققان تأکید می‌کنند: «ما باید والدین و سرپرستان کودکان را سریعاً واکسینه کنیم، زیرا هر ۱۲ ثانیه یک کودک سرپرست خود را به خاطر کووید ۱۹ از دست می‌دهد.»

کشور‌هایی که بالاترین میزان کودکانی را دارند که والد یا سرپرست اصلی خود را از دست داده اند عبارتند از: پرو (۱ کودک در هر ۱۰۰ کودک)، آفریقای جنوبی (۵ کودک در هر ۱۰۰۰ کودک)، مکزیک (۳ کودک در هر ۱۰۰۰ کودک)، برزیل (۲ کودک در هر ۱۰۰۰ کودک)، کلمبیا (۲ کودک در هر ۱۰۰۰ کودک)، ایران (بیشتر از ۱ کودک در هر ۱۰۰۰ کودک)، ایالات متحده (بیشتر از ۱ کودک از هر ۱۰۰۰ کودک)، و روسیه (۱ کودک در هر ۱۰۰۰ کودک).
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار