کد خبر: 1056822
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
سخنگوی جمعیت هلال احمر کشور گفت‌: سیل در کشور می‌توانست اوضاع بدتری نیز داشته باشد، در مدیریت سیل طی روز‌های گذشته وضعیت مناسبی داریم و همزمان در حال شارژ انبار‌ها نیز هستیم.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمد حسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر کشور، در مورد وضعیت تجهیزات و انبار‌های این سازمان با توجه به اوضاع سیل در جنوب و جنوب شرق کشور گفت: به طور کلی ما وضعیت مناسبی داریم، و همزمان در حال شارژ انبار‌ها نیز هستیم.

قوسیان مقدم افزود: در طی هفته گذشته ما در بیش از ۵۰ شهر درگیر سیل بودیم و نیرو‌های ما همچنان نیز در حالت آماده باش هستند و بخشی هم درگیر عملیات در این مناطق می‌باشند.

وی در پاسخ به این سوال که با وجود هشدار‌های هواشناسی و ستاد مدیریت بحران آیا هلال احمر توانسته عملکرد مناسبی داشته باشد، گفت: در حال حاضر ما در وضعیت مناسبی قرار داریم، همچنان مراقبیم، با توجه به اینکه سیل‌ها در مسیر راه بندان ایجاد می‌کند و آب گرفتگی همچنان وجود دارد، اما مدیریت اوضاع به خوبی پیش رفته است.

وی ادامه داد: ما در حدود ۱۲۰ اسکان اضطراری و نصب چادر داشته ایم، بسته‌های غذایی به این مناطق طی ۷۲ ساعت گذشته ارسال شده است، و در دو روز گذشته دستور شارژ انبار‌ها صادر شده است.

قوسیان مقدم گفت: علی رغم زیادی بلا‌ها ما خدا را بیشتر کنار خود حس می‌کنیم، زلزله چند روز گذشته در استان فارس وسیع‌تر از زلزله سی سخت بود، اما منطقه، منطقه خوبی بود و ما حتی یک مورد تخریب هم نداشتیم.

وی در مورد حجم تخریب‌های سیل در این مناطق گفت: با اینکه ۱۵ استان درگیر مساله سیل بودند و حجم زیادی از روان آب‌ها را در این مناطق را شاهد بودیم، اما تلفات خیلی کمی در این مناطق وجود داشت، چرا که این حجم از روان آب‌ها می‌توانست اتفاقات بدتری را رقم بزند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در پاسخ به سوالی مبنی بر وظایف سایر نهاد‌های امدادی و اجرایی در مواقع بحرانی در کنار هلال احمر گفت: شاید نقش هلال احمر در این مواقع بیشتر پر رنگ باشد، اما همه ارگان‌ها وظایف تعریف شده و اساسنامه و چارچوب دارند و تقسیم کار در این مواقع بین همه این ارگان‌ها اتفاق می‌افتد.

وی در مورد تجمعات در مناطق سیل زده و عدم واکسینه بودن افراد در برابر ویروس کرونا گفت: تجمع آنچنانی در این مناطق صورت نپذیرفته است که خطر بیماری افراد را تهدید کند، اما به هر حال موضوع واکسیناسیون و این بحث‌ها در اختیار وزارت بهداشت و صلاحدید آنان است.

وی در پایان در مورد ادامه واردات واکسن از سوی هلال احمر گفت: واردات واکسن به قوت خود باقی است، در طی هفته گذشته هلال احمر سه محموله واکسن وارد کشور کرده است و درطی جلسه هفته گذشته با رئیس جمهور منتخب و موافقتشان بر واردات بیشتر ما نیز به همان نسبت تلاشمان را بیشتر خواهیم کرد.
منبع: میزان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار