کد خبر: 1056783
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
روز سوم از ناکامی تکواندو تا امیدواری به بسکتبال
المپیک غافگیر کننده‌ترین میدان ورزشی است که می‌توانید پیدا کنید. بیهوده نیست که بزرگ‌ترین آوردگاه ورزش جهان هم محسوب می‌شود. اصلاً اتفاق‌هایی می‌بینی یا اخباری می‌شنوی که تصورش را هم نمی‌توانی بکنی. المپیک جایی است برای خودنمایی آن‌هایی که خودشان را باور دارند، نمونه‌اش همین نازنین ملایی کشورمان ایران است.
فریدون حسن

سرویس ورزشی جوان آنلاین: المپیک غافگیر کننده‌ترین میدان ورزشی است که می‌توانید پیدا کنید. بیهوده نیست که بزرگ‌ترین آوردگاه ورزش جهان هم محسوب می‌شود. اصلاً اتفاق‌هایی می‌بینی یا اخباری می‌شنوی که تصورش را هم نمی‌توانی بکنی. المپیک جایی است برای خودنمایی آن‌هایی که خودشان را باور دارند، نمونه‌اش همین نازنین ملایی کشورمان ایران است.

روز سوم رقابت‌های المپیک توکیو برای کشورمان را باید به نام بانوی قایقرانی ایران نوشت. نازنین ملایی در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات روئینگ تک‌نفره باز هم درخشید و بار دیگر غافلگیرمان کرد تا حالا گام به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات بگذارد. ملایی در این مرحله با پنج قایقران دیگر به رقابت پرداخت و با زمان ۸ دقیقه و ۷ ثانیه سوم شد و به نیمه‌نهایی A و B راه یافت. رقابتی که قرار بود ابتدا سه‌شنبه صبح برگزار شود، اما شرایط جوی توکیو باعث شد مسئولان برگزاری مسابقات آن را به صبح پنج‌شنبه موکول کنند.
با این حال شنیدن حرف‌های ملایی بعد از کسب این موفقیت بزرگ جای تأمل دارد، تأمل روی این نکته که چرا به قهرمانان و افتخارآفرینانمان بیشتر از این رسیدگی نمی‌کنیم و در عوض برای دیگرانی هزینه می‌کنیم که کوچک‌ترین آورده‌ای برای ورزش کشور ندارند. ملایی بعد از راهیابی به نیمه‌نهایی روئینگ تک‌نفره گفت: «ورزشکاران کشور‌های دیگر به محض اینکه مسابقه تمام می‌شود جلیقه‌های یخ دارند و مربیان‌شان سریع آن جلیقه‌ها را می‌آورند تا تن‌شان کنند و در این گرمای شدید هوا زودتر ریکاوری شوند، اما مربی من مجبور است حوله را در آب سرد خیس کند و آن را به من بدهد. نکته جالب اینکه خیلی‌ها از من می‌پرسیدند در کجا تمرین کرده‌ام و وقتی گفتم من در پیست هزار متر تمرین کردم، باورشان نمی‌شد. ما پتانسیل این را داریم که جزو نفرات برتر المپیک و جهان باشیم و امیدوارم این نتیجه‌ای که به دست آورده‌ام باعث شود توجه مسئولان به روئینگ بیشتر شود تا ما بتوانیم به نتایج درخشان‌تری دست پیدا کنیم.»
بسکتبال ایستاده باخت
بسکتبال هرچند با باخت شروع کرد، اما شکست صبح دیروز شکستی نبود که بتوان از آن ناراحت شد، به‌خصوص اینکه شاگردان شاهین‌طبع در دو کوارتر پایانی عملکرد خوبی از خود نشان دادند. به هر حال همه می‌دانستیم که بسکتبال کاری بسیار سخت در پیش دارد و نباید توقع بالایی داشته باشیم، اما با این حال نمایش آسمانخراش‌های ایران مقابل چک نمایش قابل قبولی بود. نمایشی که حتماً باعث می‌شود امریکا نگاهی جدی‌تر به ایران داشته باشد. شاهین‌طبع بعد از پایان بازی مقابل چک گفت: «ما در نیمه اول می‌توانستیم بهتر بازی کنیم و با وجود تلاش زیاد بازیکنان، متأسفانه در نیمه اول نتیجه خوبی نگرفتیم که این کار را سخت کرد. در نیمه دوم، اما زیر حلقه را بهتر کنترل کردیم، بازیکنان با تحرک بیشتری کار کردند و تصمیمات خوبی در حمله گرفتیم. شاخص‌های آماری را توجه کنید ما پایین‌تر بودیم و نتیجه این شد. اگر دقت و کنترل بیشتری داشتیم، در نیمه اول می‌شد نتیجه چیز دیگری باشد.»
سرمربی تیم ملی درباره دو بازی آینده با امریکا و فرانسه نیز افزود: «ما باید در همه زمینه‌ها بهتر بازی کنیم و تقریباً بتوانیم بازی‌های با کیفیت‌تری را نشان دهیم، هر چند که تیم‌های مدعی در پیش داریم. بسکتبال با سایر رشته‌ها متفاوت است و به نظرم بچه‌ها می‌توانند در آینده باکیفیت‌تر باشند.»
تکواندو هیچ‌هیچ‌هیچ
نمایش ضعیف تکواندوکاران کشورمان که با آرمین هادی‌پور مصدوم شروع شده بود دیروز هم ادامه پیدا کرد. دیروز ناهید کیانی در مسابقه اول به کیمیا علیزاده دارنده مدال برنز المپیک ریو باخت تا کارش به، اما و اگر کشیده شود. علیزاده در ادامه هرچند قهرمان دو دوره المپیک را شکست داد، اما به حریف روس باخت و نهایتاً چهارم شد تا عملاً ناهید کیانی هم از گردونه مسابقات کنار برود. بعد از کیانی، میرهاشم حسینی هم نمایشی بسیار ضعیف داشت تا تکواندو ایران بعد از مدال‌آوری در چند المپیک قبلی دستش از مدال کوتاه بماند و با شکست به کار خود در توکیو پایان دهد.
تیر رستمیان به هدف ننشست
دیروز مرحله مقدماتی رقابت‌های تیراندازی بانوان المپیک در ماده تپانچه ۱۰ متر بادی هم تمام شد و هانیه رستمیان از راهیابی به فینال بازماند. رستمیان در خط پنجم به رقابت با حریفان المپیکی خود پرداخت و در نهایت در جایگاه دهم ایستاد. در این رقابت نمایندگان چین، یونان، روسیه، چین، فرانسه، بلغارستان، اوکراین، فرانسه و مغولستان در جایگاه اول تا نهم ایستادند. رستمیان با امتیاز ۱۹/۵۷۶ در بین ۵۳ تیرانداز دهم شد. در این رقابت تیرانداز چینی با ۲۳/۵۸۷ امتیاز به عنوان نفر اول فینالیست شد.

چقدر بی‌انصافیم
در روز‌هایی که بی‌اعتقادی کلاس دارد و چنگ و دندان نشان دادن به مردم و سگ‌گردانی ارزش محسوب می‌شود باید هم «جواد فروغی» بودن جرم به حساب آید، چرا؟ چون نباید معتقد باشی، باید مثل خیلی‌ها فقط نق بزنی و ولخرجی کنی از بیت‌المال و در نهایت هم دست از پا درازتر برگردی یا اینکه بروی آن‌ور آب و اراجیف بهم ببافی علیه مملکتت، بعد هم مثلاً برای اینکه بگویی ایرانیم، اسمت را با سه‌رنگ پرچم ایران بنویسی و جلوی دوربین‌ها نمایش دهی تا اینجا بعضی‌ها برایت سردست بشکنند، اما نباید جواد فروغی باشی. مدافع سلامت کشورمان این روز‌ها به خاطر اعتقاداتش مورد عجیب‌ترین حملات خارجی‌ها و برخی خودفروخته‌های داخلی است، چرا؟ چون اعتقاداتش را نشان داد، چون سجده شکری که به‌جا آورد، نه از سر ریا که از صدق بود. راستی چقدر بی‌انصافیم ما که خیلی زود یادمان رفت که قهرمان المپیکمان تا همین چند ماه قبل در خط مقدم مبارزه با کرونا می‌جنگید. یادمان رفت که جواد فروغی بدون وسایل تمرین کرد و ظرف چند هفته هم قهرمان جهان شد و هم المپیک. اصلاً بگذارید به ما بتازند. ما جواد فروغی‌مان را حتی بدون مدال هم با تمام افتخارات تاریخ المپیک عوض نمی‌کنیم، چه آن روز که در صف اول مبارزه با کرونا بود و چه امروز که قهرمان المپیک و فرمانده سپاه اینگونه برایش پیام تبریک می‌فرستد.
بسم الله الرحمن الرحیم
موفقیت غرورانگیز ورزشکار برومند بسیجی و مدافع فداکار عرصه سلامت «جواد فروغی» در کسب مدال طلای تیراندازی با تپانچه در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به محضر مبارک رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، ملت شریف و قهرمان ایران، جامعه ورزش کشور و خانواده مکرم وی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم. امیدوارم صعود افتخارآفرین این جوان مؤمن و متعهد به آرمان‌های دینی، انقلابی و ملی بر بلندای المپیک سرآغاز پیروزی‌های درخشان و تاریخ‌سازی‌های جدید کاروان ورزشی کشورمان در این آوردگاه مهم و خطیر برای اعتلای بیش از پیش نام مقدس ایران و ایرانی در سپهر جهانی قرار گیرد.
 سرلشکر پاسدار حسین سلامی- فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار