کد خبر: 1056658
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
تلاش حزب‌الله برای خروج لبنان از بحران اقتصادی و تقویت جایگاه این جنبش در منطقه، صهیونیست‌ها را به شدت نگران کرده است. چنانچه برآورد رسانه‌های صهیونیستی حاکی از این است که در صورت جنگ احتمالی، حزب‌الله قادر است تنها در یک روز ۳ هزار موشک روانه اراضی اشغالی کند و توانمندی‌های حزب‌الله دست کمی از ارتش ندارد.

سرویس بین‌الملل جوان آنلاین: تلاش حزب‌الله برای خروج لبنان از بحران اقتصادی و تقویت جایگاه این جنبش در منطقه، صهیونیست‌ها را به شدت نگران کرده است. چنانچه برآورد رسانه‌های صهیونیستی حاکی از این است که در صورت جنگ احتمالی، حزب‌الله قادر است تنها در یک روز ۳ هزار موشک روانه اراضی اشغالی کند و توانمندی‌های حزب‌الله دست کمی از ارتش ندارد.
پس از طرح اخیر دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان برای پایان دادن به بحران اقتصادی لبنان و همزمان پیشنهاد مشکوک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، رسانه‌های عبری‌زبان گزارش‌هایی درباره نگرانی محافل سیاسی و امنیتی تل‌آویو از بحران لبنان منتشر کردند. به گزارش فارس، شبکه «المیادین» به‌تازگی در گزارشی به این موضوع پرداخت و نوشت: به نظر می‌رسد که بحران سیاسی و اقتصادی لبنان در صدر اولویت‌های اسرائیل قرار دارد و آن‌ها نگران تشدید این بحران و بازتاب آن بر خود و منافع‌شان هستند، چراکه یکی از گزینه‌های اسرائیل امروز کنترل مجدد وضعیت لبنان با استفاده از بحران اقتصادی است؛ آن هم به خاطر ترس از پررنگ‌تر شدن نقش حزب‌الله. بر اساس این گزارش، محافل سیاسی و امنیتی در فلسطین اشغالی می‌گویند که بحران لبنان ممکن است به قیمت کاهش قدرت گرو‌ه‌های نزدیک به محور امریکا به حزب‌الله نقش بیشتری در داخل این کشور بدهد، آن هم پس از اینکه این جنبش در جریان بحران از راه ابتکار‌ها و یک سری طرح، جایگزین‌هایی برای احتکار دارو، غذا و سوخت ارائه و به عموم مردم لبنان کمک کرد. محافل سیاسی و امنیتی در فلسطین اشغالی بر این باورند که این کمک‌ها به توسعه آنچه «نفوذ ایران در لبنان» خوانده شده و همچنین نفوذ حزب‌الله کمک خواهد کرد، زیرا «این ایران است که این جایگزین‌ها را فراهم می‌کند.»
طبق این گزارش، برخی در فلسطین اشغالی بر این باورند که بحران لبنان، رژیم اشغالگر را تهدید می‌کند و احتمال آغاز جنگ میان تل‌آویو و حزب‌الله بیشتر می‌شود. وبگاه عبری‌زبان «والا» در این خصوص به نقل از منابع امنیتی تل‌آویو گزارش داده است که سقوط لبنان، تل‌آویو را به جنگ نزدیک می‌کند. به گزارش المیادین، «برآورد‌ها در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که حزب‌الله در لحظه می‌تواند به سوی فلسطین اشغالی موشک شلیک کند و اکنون ۱۴۰ هزار موشک در اختیار دارد و این امکان را دارد که در یک روز جنگی حدود ۳هزار موشک به سوی سرزمین‌هاش اشغالی شلیک کند یا به عبارتی دو سوم تعداد موشک‌هایی که طی ۱۲ روز نبرد اخیر غزه شلیک شد.»
همزمان با انتشار گزارش‌هایی درباره تشدید نگرانی‌های تل‌آویو از جنبش حزب‌الله لبنان، یک وبگاه صهیونیستی توانمندی حزب‌الله را برابر با یک ارتش غربی توصیف کرد. وبگاه صهیونیستی «والا» اخیراً با بررسی توانمندی‌های حزب‌الله در بخشی از یکی از گزارش‌های خود ضمن تروریستی توصیف کردن حزب‌الله نوشت: «حزب‌الله دیگر همان سازمان تروریستی نیست که همه ما در گذشته آن را می‌شناختیم. حزب‌الله یک ارتش به معنای واقعی کلمه شده است. این جنبش یک سازمان آموزش‌دیده است که [از تحولات]درس می‌گیرد». این وبگاه همچنین اضافه کرد که «این جنبش توانایی‌هایی دارد که دست‌کمی از یک ارتش رسمی غربی ندارد و به‌رغم شمار نیرو‌های نه‌چندان زیادش، در قالب یک تقسیم‌بندی خیلی خوب عمل می‌کند». از سوی دیگر، مرکز تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز در گزارش جدید خود تأکید کرده که اسرائیل باید با بهره‌برداری از بحران‌های لبنان آن را به کشوری تحت سیطره کامل غرب و جدا از حزب‌الله تبدیل کند. در تحقیق مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تأکید شده که لغو تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران پس از بازگشت احتمالی به توافق هسته‌ای سناریوی سیطره حزب‌الله و متحدانش بر لبنان را تشدید می‌کند و همچنین باید بررسی شود که آیا تحولات اخیر در لبنان می‌تواند فرصتی را برای ارتش اسرائیل ایجاد کند تا خسارت‌های زیادی به توانایی‌های نظامی حزب‌الله وارد کرده و تلاش‌های آن را برای ایجاد معادله بازدارندگی جدید که شامل آغاز حملات موشکی از لبنان به جبهه داخلی اسرائیل پس از درگیری در مسجدالاقصی خواهد بود، متوقف کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار