کد خبر: 1056641
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
ایران ۳ – ۲ لهستان
تیم ملی والیبال ایران در بازی نخست خود در المپیک توکیو مقابل تیم لهستان شگفتی ساز شد و توانست قهرمان جهان را مغلوب خود کند.
وحید صابری
به گزارش جوان آنلاین در حالی تیم ملی ایران برابر لهستان قدرتمند صف آرایی کرد که با نظر الکنو سعید معروف، میلاد عبادی پور، علی اصغر مجرد، محمد موسوی، میثم صالحی و مهدی مرندی پا به میدان گذاشتند.

ست اول: ۲۵ -۱۸ لهستان
در ست اول هر دو تیم امتیازات پایاپایی را کسب کردند، اما در ادامه سرویس‌های پرشی بازیکنان لهستان باعث شد تا ایران عقب بیفتد هر چند در ادامه شاگردان الکنو سعی کرد به بازی برگردد، اما عملکرد خوب لهشتانی‌ها در نهایت باعق شد تا این ست ۲۵ بر ۱۸ به سود لهستان پایان یابد.

ست دوم: ۲۵ بر ۲۲ - ایران
در ست دوم ایران بود که از همان ابتدا با دو امتیاز پیش افتاد. روند برتری ایران ادامه یافت و نتیجه ۱۰ بر ۷ به سود ایران بود. بازی خوب میلاد عبادی پور در این ست بسیار چشمگیر بود. هر چند لهستانی‌ها سخت می‌کردند توسط لئون بازی خودشان نتیجه را عوض کنند، اما دفاع روی تور و دریافت‌های انتهای زمین شاگردان آلکنو باعث شد تا این ست ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران تمام شود.

ست سوم: ۲۵ بر ۲۲ - ایران
در ست سوم بازهم این ملی پوشان ایران بود که پیش بیفتند، اما در ادامه بازهم سرویس‌های عالی لئون باعث شد تا ۲ امتیاز لهسشتان پیش بیفتد. سرویس‌های دقیق عبادی پور و دفاع بی نقص موسوی در این ست باعث شد تا وقت فنی دوم ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران شود. در ادامه پاس‌های سرعتی معروف به علی اصغر مجرد باعث شد تا امتیاز ۱۸ برای ایران ثبت شود، اما چند اشتباه فردی باعث شد تا هر دو تیم در امتیاز ۲۱ برابر شوند. در ادامه تک دفاع مجرد یک بار دیگر ایران را در امتیاز ۲۲ پیش انداخت. اشتباهات لهستانی‌ها در ادامه اختلاف امتیاز را به سود ایران بیش‌تر کرد تا ایران ست سوم را با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ پیروز شود.

ست چهارم: ۲۵ بر ۲۲ - لهستان
با شروع ست چهارم از همان ابتدا امتیازات پایاپای رد و بدل شد. حملات غفور در روی تور امان مدافعان لهستان را بریده بود. در این بازی میلاد عبادی پور روز خوبش را سپری می‌کرد چرا که تمام سرویس‌های پرشی او داخل زمین لهستان فرود می‌آمد. بازی برابر دو تیم تا امتیاز ۱۵ پیش رفت، اما به یکباره سرویس‌های لئون باعث شد تا ۱۸ بر ۱۵ پیش بیافتند تا الکنو تقاضای تایم استراحت دهد. در ادامه برتری لهستان ادامه داشت تا در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ پیروز شدند.

ست پنجم:۲۳ بر ۲۱ - ایران
ست پنجم با امتیاز برای ایران آغاز شد. بازی برابر هر دو تیم باعث شد تا هر دو تیم در امتیاز ۱۰ برابر شوند. بازی جذاب در این ست باعث شد تا این ست از همه ست‌ها زیباتر پیگیر شود. دوئل بازیکنان در این ست دیدنی در نهایت به سود ایران تمام شد و ایران با امتیاز ۲۳ بر ۲۱ اول مسابقه خود را در المپیک ۲۰۲۰ به پایان رساند.

این دیدار در حالی با پیروزی تیم ملی ایران تمام شد که پیش از این کوبیاک ستاره لهستان با ایجاد جنگ روانی گفته بود که «من روی تیم ملی ایران به‌عنوان یک تیم، حساب چندانی نمی‌کنم و آن‌ها مرا تحت تأثیر قرار نمی‌دهند. ایران، تیمی است مثل تیم‌های دیگر که باید آن‌ها را شکست دهیم تا رؤیاهای‌مان محقق شود.» بی شک برد امروز جواب محکمی به کری خوانی بازیکن لهستان خواهد بود. نکته جالب اینجاست که کوبیاک در این بازی ذخیره بود و در زمین حضور نداشت.

تیم ملی والیبال ایران در گروه A المپیک با تیم‌های لهستان، کانادا، ونزوئلا، ایتالیا و ژاپن همگروه است. پس از پایان مرحله گروهی چهار تیم به مرحله حذفی صعود خواهند کرد.

ملی پوشان در بازی دوم روز دوشنبه از ساعت ۴:۳۰ مقابل تیم ونزوئلا صف آرایی خواهد کرد. ونزوئلا در بازی نخست مقابل ژاپن، میزبان مسابقات شکست خورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار