کد خبر: 1056639
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
نماینده ایران در فینال تپانچه بادی المپیک توکیو توانست برای نخستین باردر تاریخ تیراندازی ایران مدال المپیک را کسب کند.
وحید صابری
به گزارش جوان آنلاین جواد فروغی در فینال ماده تپانچه ۱۰ متر بادی مردان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ با امتیاز ۲۴۴.۸ بالاتر ازتیراندازان صربستان و چین قرار گرفت و مدال طلای المپیک را کسب کرد. او پیش از این در مرحله مقدماتی با امتیاز ۵۸۰.۲۵ و قرارگیری در رده پنجم به فینال این ماده راه پیدا کرده بود.
 
طلای ناب
نماینده طلایی کشورمان در فینال با نمایندگان کشور‌های کره، صربستان، چین؛ هند، آلمان، اوکراین و صربستان مسابقه داد که در نهایت بر سکوی قهرمانی ایستاد و صربستان نقره گرفت و ژانگ وی از کشور چین هم سوم شد.
صفحه رسمی بازی‌های المپیک پس از کسب این مدال با انتشار تصویری از جواد فروغی نوشت: «شروع طلایی. جواد فروغی در فینال مردان تپانچه بادی طلا گرفت و در اولین حضور در المپیک رکورد المپیک را شکست. آفرین!» مرد طلایی المپیک با ۴۱ سال سن از مسن‌ترین مدال آور‌های آلمپیک به شمار می‌رود.

خدا کمک کرد در فینال آرام باشم
اولین طلایی ایران در بازی‌های المپیک با اشاره به دلیل موفقیتش در سی و دومین دوره بازی‌های المپیک گفت: من عکس مدال طلا را پروفایل خودم قرار داده بودم و حتی ساخت مدال را با دقت نگاه می‌کردم.
جواد فروغی پس از کسب مدال طلا المپیک توکیو گفت: اول از همه این مدال به خاطر لطف خدا است، دوم هم لطف خدا است و سوم هم لطف اوست. خانواده من و خودم خیلی وقت گذاشتیم و علی رغم شرایطی که کرونا بر ورزش کشور به ویژه تیراندازی وارد کرده بود و بسیاری از مراکز تعطیل شده بود و نمی‌توانستیم تمرین کنیم، تمرینات را به صورت خشک در منزل انجام دادم.
وی ادامه داد: بعد از آن در چند مسابقه آنلاین در قزاقستان و مصر شرکت کردیم و توانستیم آمادگی خود را حفظ کنیم و در سطحی که برای مسابقات بین المللی نیاز بود، نگه داریم. در مسابقات هند و قهرمانی اروپا و جام جهانی کرواسی شرکت کردیم و همه این موارد کمک کرد که به هدفی که از پیش تعیین کره بودیم برسیم و خداراشکر منجر به بهترین نتیجه شد.
او در پاسخ به این سوال که آیا پیش‌بینی کسب مدال طلا را داشتید، گفت: من عکس مدال طلا را پروفایل خودم قرار داده بودم و حتی ساخت مدال را با دقت نگاه می‌کنم و می‌دانم که حتی وزن آن ۵۳۸ گرم و جنس آن از نقره با روکش طلا است و در نهایت هم به آن رسیدم.
فروغی در مورد آرامش خود در مر حله فینال تاکید کرد: مرحله مقدماتی را با آرامش شروع کردم، اما در راند پنجم نمره‌ام کاهش پیدا کرد و استرس شدیدی پیدا کردم. واقعا خدا در مرحله فینال به من آرامش داد. وقتی هم که با نفرات قبلی اختلاف امتیاز پیدا کردم آرامش بیشتر شد. البته ناگفته نماند که درصدی از این آرام بودن هم به شخصیت خودم بر می‌گردد.
وی در پاسخ به این پرسش که وقتی پرستار بود، به این فکر می‌کرد روزی قهرمان المپیک شود، تاکید کرد: خیر، به هیچ وجه. جالب این است بگویم من از نوجوانی مشکل دریچه میترال دارم و این مسئله باعث می‌شود برخی از اوقات روز تپش قلب داشته باشم به همین خاطر به هر رشته ورزشی فکر می‌کردم که شرکت کنم، اما اصلا این تصور را نداشتم در رشته‌ای مثل تیراندازی که نیاز به ثبات دست دارد، فعالیت کنم و مدال المپیک بگیرم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار