کد خبر: 1056571
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
معاون کل وزارت بهداشت خبر داد
معاون کل وزارت بهداشت گفت: مرگ و میر و بستری در افرادی که واکسن زده اند بسیار کاهش یافته است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: معاون کل وزارت بهداشت گفت: مرگ و میر و بستری در افرادی که واکسن زده اند بسیار کاهش یافته و بیشتر موارد در پیک پنجم مربوط به کسانی است که در گروه ۵۰ تا ۶۰ سال هستند و واکسن نزده اند.
 
ایرج حریرچی افزود: اکنون ظرفیت ۵۰۰ هزار تزریق روزانه داریم و در چند روز آینده این ظرفیت به یک درصد جمعیت کل کشور خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ورود واکسن خارجی و در دسترس بودن واکسن داخلی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: از برخی ناهماهنگی‌ها در تزریق واکسن عذرخواهی می‌کنیم. بیشترین مشکل این است که برخی افراد بالای ۶۰ و ۷۰ سال به رغم دعوت؛ تاکنون برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند.

وی با بیان اینکه جمعیت بالای ۶۰ سال ۹ و نیم درصد جامعه و حدود ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر هستند، گفت: بیش از ۷۰ درصد مرگ و میر و ۶۰ درصد موارد بستری به دلیل بیماری کرونا متعلق به این گروه از جامعه است. مرگ و میر و بستری در افرادی که واکسن زده اند بسیار کاهش یافته و بیشتر موارد در پیک پنجم مربوط به کسانی است که در گروه ۵۰ تا ۶۰ سال هستند و واکسن نزده اند.

حریرچی گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، همه واکسن‌ها ۱۰۰ درصد از مرگ و میر جلوگیری می‌کنند و اثربخشی بالایی در مقابل کووید ۱۹ شدید دارند. موارد ابتلاء به کرونا پس از تزریق واکسن، بسیار اندک بوده است و کسانی که مبتلا شده اند کم علامت بوده اند و در خانه درمان شده اند.

حریرچی گفت: افرادی که مبتلا شده اند یا یک دوز واکسن دریافت کرده اند یا از دوز دوم آن‌ها سه هفته نگذشته است تا ایمنی کامل در بدن آن‌ها ایجاد شده باشد.

وی افزود: هیچ کمبودی برای تزریق دوز دوم در گروه‌های هدف نداریم.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار