کد خبر: 1056551
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی _ استرالیایی "اسپایکوژن"، گفت: فاز دوم مطالعه بالینی این واکسن انجام شده و در صورت تایید نتایج آن از سوی سازمان غذا و دارو و اخذ مجوز، مطالعه بالینی فاز سوم این واکسن بر روی ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر انجام می‌شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: دکتر پیام طبرسی درباره آخرین وضعیت واکسن ایرانی- استرالیایی اسپایکوژن، گفت: مرحله دوم بالینی واکسن اسپایکوژن تمام شده است و اطلاعات و نتایج آن را به وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو ارائه داده‌ایم که در حال بررسی است و اگر مورد تایید قرار گیرد، مجوز فاز سوم را ارائه می‌دهند تا زودتر فاز سوم مطالعه بالینی را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه فاز دوم مطالعه بالینی این واکسن بر روی ۴۰۰ نفر انجام شده است، گفت: نتایج آن هم ارائه شده و در حال بررسی است. در فاز دوم ایمنی‌زایی آن هم مشخص شده است، اما ابتدا باید وزارت بهداشت تایید کند و سپس می‌توانیم نتایج مربوط به ایمنی‌زایی را اعلام کنیم.

طبرسی گفت: طبق برنامه‌ریزی در صورت اخذ مجوز انجام مطالعه بالینی فاز سوم، این مطالعه بر روی ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر انجام می‌شود و حدود یک ماه تا یک ماه و نیم طول می‌کشد تا واکسن را تزریق کرده و مطالعات را انجام دهیم. اگر مجوز را زود ارائه دهند، تا پایان تابستان این فاز مطالعاتی هم تمام می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن اسپایکوژن واکسن نوترکیب بوده و یک مکملی در کنار آن برای افزایش ایمنی‌زایی‌اش دارد، گفت: فاز پیش بالینی و فاز یک آن در استرالیا انجام شده و مورد تایید وزارت بهداشت استرالیا قرار گرفته است. فاز دوم آن در ایران انجام شده و فاز سوم هم ان‌شاءالله در ایران انجام می‌شود. البته این پلتفرم را فقط به ایران نداده اند و به کشور‌های دیگری هم ارائه داده‌اند، اما فعلا ما مطالعه آن را انجام داده‌ایم.

طبرسی گفت: این واکسن هم دو دزه است و یک پروتئین نوترکیب است که یک مکمل هم به آن اضافه شده که به ایمنی‌زایی واکسن کمک می‌کند.
منبع: ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید فروزان
|
Switzerland
|
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
0
0
البته ابن پلتفرم را تنها به ایران ندادهاند و به کشورهای دیگر هم دادهاند ،امافعلا فقط ما مطالعه انرا انجام میدهیم
یعنی شانزده هزار و هشتصد ایرانی میشوند موش آزمایشگاهی برای استرالیا (دولت فخمیه )
آقای طبرسی ،‌خودت میفهمی چه میگویی ، اگر این واکسن قابل مطالعه و مصرف است چرا در انگلستان انرا امتحان نمیکنند یا در کشورهای دبگر زیر پرچم دولت فخمیه ، استرالیا مجددا در قرنطینه کامل است و کمبود واکسن ، بهتر است همانجا آزمایشات بالینی را انجام دهند نه در ایران
واکسن برکت که مقام رهبری هم انرا استفاده کردند، جه عیبی دارد یا چند واکسن دیگر ایرانی ، (شش واکسن)
که امثال این طبرسی تلاش برای واکسنهای خارجی دارند
یا از ژاپن واکسن وارد کزدن ،در حالی که ژاپن کماکان گرفتار کرونا است ،طوری که بازیهای المپیک در کشورش را بدون تماشاچی برگزار میکند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار