کد خبر: 1056546
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آب آلوده باعث نابودی نخیلات استان خوزستان در سال‌های اخیر شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان با حضور سران عشایر و نخبگان، وزرای جهاد کشاورزی و نیرو، معاون اول رئیس جمهور، استاندار خوزستان، فرماندهان نیرو‌های مسلح، نمایندگان مجلس خبرگان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در سالن امام خامنه‌ای مجموعه فجر سپاه حضرت ولیعصر (عج) در اهواز برگزار شد.

آیت الله عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان در اعتراض به سخنرانی معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: طرح مقام معظم رهبری برای احیای اراضی خوزستان دو میلیون هکتار بود که به مرور زمان تا ۵۵۰ هزار هکتار کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به فاجعه سد گتوند و افزایش شوری آب و از بین رفتن اراضی کشاورزی افزود: بلافاصله بعد از بازدید از بستان و هویزه در این جلسه حضور پیدا کردم، متأسفانه گاومیش با استفاده از آب فعلی به دلیل آلودگی سقط جنین می‌کند؛ این آب به درد گاومیش‌ها نمی‌خورد و آلوده است.

معاون اول رئیس جمهور خطاب به نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری گفت آیا سابقه کار اجرایی دارید که وی نیز در پاسخ اعلام کرد: کار اجرایی نکردم، ولی آبی که اکنون وارد هورالعظیم می‌شود، آلوده است و در بازدید‌های میدانی کاملاً مشهود بود؛ همچنین طی سالیان گذشته در جلسات تخصصی جهاد کشاورزی اعلام شده میزان نخیلاتی که آب آلوده در خوزستان از بین برده از میزان نخیلاتی که صدام از بین برده بود، بیشتر است.

آیت الله فرحانی با تأکید بر اینکه اگر رهاسازی آب برای هورالعظیم استمرار پیدا نکند، وضعیت خیلی بدتر می‌شود، عنوان کرد: چند سال قبل هم در سفر رئیس سازمان محیط زیست به خوزستان اعلام کردم که‌ای سی آب کرخه هم رو به افزایش است و شوری آب در تالاب هورالعظیم تا ۱۴ هزار هم رسیده است.

یکی از نمایندگان خوانین بختیاری نیز در این نشست با اشاره به لزوم تشکیل کمیته بحران ویژه برای بررسی مشکلات خوزستان اظهار کرد: فرمایش مقام معظم رهبری در دهه ۷۰ برای خوزستان احیای دو میلیون هکتار از اراضی هکتار بود که آن را تا ۵۵۰ هزار هکتار کاهش دادند و متأسفانه آن هم در جنوب خوزستان اجرا و در شمال خوزستان حتی یک درصد هم انجام نشده است.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد درآمد ملی کشور از خوزستان تأمین می‌شود، ولی مشکلات فراوانی در این استان وجود دارد و داد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به جایی نمی‌رسد، چون هیچ فرد خوزستانی در مسند مسئولیت‌های کشوری حضور ندارند.

این نماینده خوانین بختیاری عنوان کرد: با توجه به مشکلات عدیده بین مردم خوزستان آن‌ها طی روز‌های اخیر اعتراضات داشتند، ولی باید فاصله بین اغتشاشگران و مردم را لحاظ کرد و تنها به فکر رفع مشکلات استان بود.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار