کد خبر: 1056496
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
شروع پرحاشیه المپیک پرحاشیه
المپیک ۲۰۲۰ توکیو را باید پرحاشیه‌ترین المپیک تاریخ نامید، چراکه حاشیه‌هایش یک سالی می‌شود که کل ورزش جهان را به خود مشغول کرده و حالا هم که آغاز شده باز هم تا دلتان بخواهد حاشیه دارد. دیروز مراسم افتتاحیه در حالی برگزار شد که حتی می‌توانست برگزار نشود، چراکه خبر می‌رسید شاید در آخرین لحظه مسابقات به سبب پاندومی دوباره کرونا لغو شود و به تعویق بیفتد.
حامد قهرمانی

المپیک ۲۰۲۰ توکیو را باید پرحاشیه‌ترین المپیک تاریخ نامید، چراکه حاشیه‌هایش یک سالی می‌شود که کل ورزش جهان را به خود مشغول کرده و حالا هم که آغاز شده باز هم تا دلتان بخواهد حاشیه دارد. دیروز مراسم افتتاحیه در حالی برگزار شد که حتی می‌توانست برگزار نشود، چراکه خبر می‌رسید شاید در آخرین لحظه مسابقات به سبب پاندومی دوباره کرونا لغو شود و به تعویق بیفتد. با این حال توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک مصرانه پای برگزاری المپیک ایستاد و سرانجام بازی‌ها به صورت رسمی از دیروز آغاز شد. رئیس کمیته بین‌المللی المپیک با اشاره به اهمیت برگزاری رقابت‌ها و همکاری مسئولان ژاپنی گفت: «جهان اکنون در جست‌وجوی امید است، به همین دلیل برگزاری المپیک توکیو پیام مثبتی برای جهانیان خواهد بود. معتقدم این مسابقات به نمادی از امید و اتحاد جهان تبدیل می‌شود. بدون وجود یک رابطه قابل اعتماد میان کمیته بین‌المللی المپیک و ژاپن برگزاری المپیک ممکن نبود. اقدام‌های مقابله‌ای با شیوع ویروس کرونا در المپیک توکیو در جهان سخت‌ترین هستند. لغو المپیک توکیو ساده‌ترین گزینه برای ما بود، می‌توانستیم مبلغی را از بیمه دریافت کنیم و آماده برگزاری المپیک ۲۰۲۴ در پاریس شویم. با وجود این هرگز گزینه لغو المپیک توکیو را در نظر نگرفتیم. IOC هرگز ورزشکاران را با این روش رها نمی‌کند.»، اما بشنوید از رئیس سازمان بهداشت جهانی که تا همین چندی پیش یکی از مخالفان سرسخت برپایی المپیک بود و حتی عنوان کرده بود که تصور تأثیر نداشتن المپیک در همه‌گیری کرونا یک اشتباه وحشتناک است. دکتر تدروس آدهانوم در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای گفت: «بازی‌های المپیک در توکیو می‌تواند «همبستگی و عزم راسخ» برای پایان دادن به بیماری همه‌گیرکووید ۱۹ را روشن‌تر کند. ممکن است امسال جشن‌ها بی‌صدا باشد، اما پیام امید اهمیت بیشتری دارد.»
صرف‌نظر از تمام این حرف‌ها تا اینجای کار میزبانی چشم‌بادامی‌ها ظاهراً چنگی به دل نمی‌زند و هرچند کریستی کاونتری، رئیس کمیسیون ورزشکاران IOC از رضایت ورزشکاران و خوشحالی آن‌ها خبر می‌دهد، ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که بسیاری از ورزشکاران از تخت‌های مقوایی، کمبود یخچال، توالت‌های تنگ و نبود برنامه غذایی مناسب گلایه دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار